Da, prav ste prebrali, Kia je s svojimi globalnimi apetiti dodobra premešala že marsikateri segment, saj njihovi avtomobili predstavljajo kakovostno in zanesljivo ter cenovno sprejemljivo alternativo drugim, po imenu bolj »uveljavljenim« znamkam. Kajti danes ni več dovolj, da prodajaš zgodovino, danes je treba prodajati čim več za čim manj denarja, da te kupci sploh pogledajo. »Danes je trg avtomobilov v Evropi precej črnogled, od leta 2008 do minulega leta je manjši za 15 odstotkov, medtem ko smo pri Kii prodajo povečali za 41 odstotkov. Zavedamo se, da je v takih težkih trenutkih pomembno investirati, v zadnjih 22 mesecih smo tako rekoč povsem prenovili prodajno paleto. To je investicija v prihodnost, ki jo zdaj nadgrajujemo z modeli, kot sta GT,« je povedal Benny Oeyen, podpredsednik oddelka za marketing in načrtovanje pri Kia Motors Europe.

Tudi Korejci so se torej z modeloma cee'd GT in trivratno različico pro cee'd GT odločili za vstop v nekoliko bolj prestižen svet kompaktnih športno nastrojenih avtomobilov. Avtomobila združujeta sinonime za Kiine avtomobile, torej uporabnost, varčnost in zanesljivost ter na enaki dolžini (4,31 metra pri obeh) nekaj dodatnih »začimb«, kot so športnost, čustvenost, razigranost. »Zato smo nadgradili dizajn novega cee'da in mu vdahnili nekaj detajlov, ki mu dajejo lastno identiteto. Nove sprednje luči, večje odprtine na nosu vozila za boljše hlajenje motorja, nekoliko nižjo karoserijo, nov zadnji odbijač, oblikovne dodatke v notranjosti s športnimi sedeži ali aluminijastimi stopalkami. A ob tem smo ohranili povsem enako velik 380-litrski prtljažnik,« je razložil Vladislav Alexiev, produktni menedžer pri KME.

Srž novih športnih različic pro cee'da GT in cee'da GT je vsekakor 1,6-litrski turbobencinski motor, ki zmore 150 kilovatov (204 KM), niso pa seveda pozabili na že omenjen bolj agresiven videz obeh različic. Motor, ki je povezan z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, zmore tudi 265 Nm navora, do 100 km/h avtomobil pospeši v 7,7, sekunde in dosega največjo hitrost 230 km/h. S tem »sovražnikom pred vrati« si pri Kii predvsem obetajo počasno utrjevanje imidža znamke tudi na področjih, na katerih do zdaj niso bili najbolje zastopani. Slovenski kupci pa si ga bodo lahko omislili od konca avgusta ali začetka septembra dalje, za ceno 26.990 evrov. Toliko bo stal pro cee'd GT, cena za njegovega petvratnega brata cee'da GT pa trenutno še ni znana.

Več fotografij na www.dnevnik.si