To smo v bistvu vedeli že prej, med nedavnim nekajdnevnim druženjem z enim in drugim pa dobili le še novo potrditev. V avtomobilskem razredu, v katerem vsaj v Evropi vlada največja in najostrejša konkurenca, BMW 1 in mercedes A v skladu s pričakovanji in renomejem namreč na mnogih področjih od večine izstopata – primerljiv jima je morda le še tekmec ali dva. Ker je ocenjevanje zunanje podobe pri avtomobilih zagotovo najbolj subjektivna stvar, je izstopanje na tem področju še najmanj izrazito oziroma je pogojeno bolj ali manj z značkama na nosu. Oblikovno je namreč v tem razredu kar nekaj avtomobilov, ki se omenjenima zlahka postavijo po robu in še kaj več, pri čemer je, ko ju primerjamo med seboj, za naš okus privlačnejši Mercedesov lepotec. Ta namreč deluje privlačneje, bolj dinamično in tudi bolj izstopa, medtem ko je BMW-jev primerek pri obliki, recimo temu, igral na bolj umirjene, preverjene strune in deluje bolj konservativno – kar pa zna biti komu še bolj všeč.

Ko že omenjamo področja, na katerih sta ta dva, recimo jima razredna prestižneža, na ravni bolj ljudskih razrednih znamk, ne gre mimo prostornosti na zadnji klopi. Tu ju namreč mirno lahko označimo za povprečna – 4,32 metra dolg BMW 1 in tri centimetre krajši (4,29) mercedes A na 2,69 in 2,7 metra medosne razdalje odraslima potnikoma na zadnji klopi ne ponujata pretiranega udobja. Če pa že, morata biti podpovprečnih ali kvečjemu povprečnih telesnih mer – višji bodo, sploh če bo tudi sprednja sedeža zasedal par malce višjih voznika in sovoznika, imeli težave tako s koleni kot z glavo. Za kaj več kot za povprečno velika ne bi mogli označiti niti njunih prtljažnikov, pri čemer je bil občutek večjega pri BMW prisoten tako zaradi 19 litrov razlike v njegovo korist (360:341 litrov), kot tudi zaradi lažjega dostopa zavoljo malce večje odprtine.

A da bi vse doslej omenjeno avtomobiloma šteli v minus, seveda ne bi bilo pošteno. Konec koncev z ničimer od omenjenega ne nagovarjata kupcev, niti kupci tega pri njiju ne iščejo. Ko pa se enkrat usedete za volan enega in drugega ter še bolj, ko ju zapeljete, je igre konec – »game over«, bi dejali Američani. Dvomov in vprašanj namreč ni več, število konkurentov se namreč spet skrči na enega do dva. Kakovost izdelave, materiali in urejenost delovnega okolja je namreč vsaj kanček ali dva nad drugimi, položaj za volanom in udobje sedežev takisto. Med vožnjo obeh smo se večkrat zalotili, da se nam je kar smejalo, saj je bilo prav vse enostavno tako, kot mora biti, da je vozniku vožnja v užitek in ne le obvezno premikanje med dvema točkama. Še več, zgodilo se nam je, da so morebitne skrbi, ki smo jih imeli tisti dan, zaradi užitka med vožnjo kar izginile! Vožnja je bila namreč gladka in tekoča, turbodizelska motorja, 2-litrski s 143 konji (105 kilovati) pri BMW in 2,2-litrski s 136 KM (100 kW) pri mercedesu, sta tiha in elegantna, a hkrati precej odzivna in znata tudi zarohneti, pri čemer odlično sodelujeta s 6-stopenjskim ročnim (prvi) in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, občutku, da sta avtomobila dobesedno prilepljena na cesto in da ju nič ne more iztiriti, pa še pripomoreta štirikolesna pogona xDrive in 4matic, s katerima sta se lahko pohvalila oba testneža. Čeprav sta pri obeh avtomobilih na voljo tudi močnejša dizelska motorja, smo se in se še vedno sprašujemo, čemu bi kupec sploh posegal po takšnih. Avtomobila sta bila namreč več kot dovolj hitra (končna hitrost pri obeh 210 km/h) in tudi odzivna, tako pri višjih hitrostih kot z mesta, pri čemer se nekaj dodatnih konjičkov pri BMW pozna tudi pri rezultatu (pospešek do stotice 8,9 sekunde, pri mercedesu 9,2), ob tem pa sta oba porabila korektnih 6,4 litra goriva na 100 kilometrov, kar bi se dalo za kakšen deciliter tudi še znižati. In četudi bi nas kdo pri zahtevanju odločitve o tem, kateri se pelje bolje, mučil ali nam grozil, bi se težko nagnili na stran enega ali drugega – tako izenačena sta bila. Recimo le, da je bil BMW za najmanjši možni odtenek preglednejši, mercedes pa za enako razliko udobnejši.

Seveda pa sta podobno izstopajoča kot pri vožnji nemška avtomobila tudi pri ceni. Že v osnovi BMW 118d xDrive stane 30.600, mercedes A 200 CDI 4matic pa 30.900 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si