Japonci so svojevrsten narod. S svojo modrostjo, zagrizenostjo, občutkom za dolžnost in že kar pretirano željo po uspehu, začinjenem z visoko tehnologijo, pa tudi izredno sposobnostjo kopiranja in nadgrajevanja že obstoječih idej, so svet avtomobilizma »zastrupili« še s svojo modrostjo in primeri iz svoje filozofije in preteklosti. Mazda je znamka, ki veliko stavi ravno na to, kajti ta recept očitno deluje: ponuditi svetu tisto, kar je dovolj japonsko, da bo všeč tudi tistim, ki jim japonsko ni všeč. Sliši se zapleteno, a v resnici sploh ni.

Primer? Mazdin MX-5. Mali dvosedežni roadster po cestah vozi že 25 let, v tem času so izdelali več kot 950.000 primerkov, ime »miata« pa se je recimo v Severni Ameriki prijelo tako, da je po svoje postalo sinonim za podobne avtomobile. Evropejci ga bolj poznamo pod imenom MX-5 in tri generacije so dovolj dober dokaz, da se splača razviti še četrto. In so jo. S pristopom v slogu »džinba ittai«. Kar sicer pomeni, da sta jezdec in konj eno, torej človek in njegov prijatelj, ki mu omogoča gibanje, svobodo, neodvisnost. S tem so označili, da sta voznik in novi Mazdin MX-5 eno. In da se tako tudi počutita.

Mazdin MX-5, ki smo ga lahko le gledali, testne vožnje pridejo na vrsto kasneje, je res nov, drugačen od predhodnika. S 3,9 metra dolžine je za deset centimetrov krajši od predhodne generacije, predvsem pa je nižji, nižje je tudi sedenje, kar daje potnikoma prav poseben občutek. MX-5 ostaja nekonvencionalen avtomobil, tudi po zaslugi povsem nove oblike, ki je zdaj še bolj dinamična, prste so imeli vmes tudi italijanski oblikovalci, pri sami zasnovi pa so inženirji sledili nekaj smernicam: enostavnosti, cenovni dosegljivosti in predvsem lahkosti. Ta je tista, ki naj bi dajala avtomobilu nekaj več pri užitku in »zlitju« voznika s svojim vozilom. Zato je nova generacija za sto kilogramov lažja od tretje generacije, za zabavo pa naj bi poskrbeli dovolj zmogljivi motorji, omenjata se 1,5- in 2-litrski, a dokončne odločitve še niso sprejeli

Poleg drznega oblikovanja, novi MX-5 je precej bolj oglat, velja omeniti, da je motor v vozilu nameščen vzdolžno, saj ima roadster zadnji pogon. S spremenjenim in dodelanim podvozjem ter dejstvom, da so motor pomaknili proti sredini vozila, so uspeli doseči tudi idealno razporeditev teže 50 : 50 med sprednjo in zadnjo osjo. Sto kilogramov manjša teža vozila gre v veliki meri tudi na račun tega, da so motorni pokrov, sprednji odbijač in blatniki narejeni iz aluminija, s čimer so uspeli znižati tudi težišče.

Ob vsem tem je samoumevno, da je tudi četrta generacija opremljena z najsodobnejšimi sistemi povezljivosti, informacijske in zabavne tehnologije. Užitek v vožnji in to, da se voznik z vozilom počuti kot eno, podkrepijo že omenjene spremembe na podvozju, armaturna plošča je ostala enostavna, a ne cenena, in tako tudi zelo logična, voznikov pregled na cesto so izboljšali z nižje nameščenim pokrovom motorja, za dodaten športni pridih pa bo skrbel ročni 6-stopenjski menjalnik.

A to, kar so Mazdini ljudje pokazali istočasno v Barceloni, na Japonskem in v ZDA, je bila le prva pokušina, novi MX-5 naj bi namreč na naše ceste zapeljal spomladi prihodnje leto, zato tudi cene niso znane. Za prvo pokušino je bilo dovolj, da se bodo tistim, ki ljubijo male dinamične avtomobile »zgoraj brez«, cedile sline, niso pa še povedali, ali bo imel novi MX-5 poleg platnene tudi trdno zložljivo streho. Jezdeci so torej pripravljeni, konjev – avtomobil bodo izdelovali v Hirošimi – pa Mazdini ljudje še niso v celoti izpustili iz hlevov. A ne skrbite, tudi ta dan bo prišel in uživanje se bo lahko začelo.