Ko bo dogovor, ki ga je Fiat po poročanju francoske tiskovne agencije AFP oznanil v sredo zvečer, v celoti izpeljan, bo nastal nov globalni avtomobilski velikan. Fiat bo za 41-odstotni delež, ki mu še manjka v Chryslerju, skladu VEBA skupaj odštel 2,66 milijarde evrov, od tega v gotovini 1,3 milijarde evrov.

Glavni izvršni direktor Fiata Sergio Marchionne, ki vodi tudi Chrysler, je prepričan, da se bo ta transakcija zapisala v zgodovino. »Poenotena lastniška struktura nam bo zdaj omogočila, da v celoti izvršimo našo vizijo ustvariti globalnega proizvajalca avtomobilov, ki bo resnično unikaten,« je sporočil v izjavi.

Delnice Fiata, ki je v partnerstvo s Chryslerjem vstopil že leta 2009, ko je v njem pridobil 20-odstotni lastniški delež, so v uvodnem delu današnjega trgovanja na borzi poskočile za 15,8 odstotka na 6,88 evra, nato pa zdrsnile na 6,70 evra.

»Stroški in financiranje tega posla so za Fiat bolj ugodni, kot je trg pričakoval. Poslovna in finančna prihodnost Fiata je varna,« je ocenil analitik pri družbi Bernstein Research Max Warburton.

Posel so v sredo pozdravili tudi italijanski sindikati in izrazili upanje, da bo začel Fiat zdaj več investirati v Italiji. To vprašanje je bilo namreč jabolko spora, zaradi katerega je Marchionne za veliko sindikalistov postal osovražena figura. Bali so se, da želi delovna mesta preseliti v ZDA.

Fiat, ki je bil ustanovljen leta 1899, po vsem svetu zaposluje 197.000 ljudi, od tega 80.000 v Italiji, kjer je največji zasebni delodajalec. V svoji zgodovini je doživel tako vzpone kot tudi padce. Fiat je v minulih letih, ko se je avtomobilski trg v Evropi precej ohladil, dobro služil na račun Chryslerja.