Spremljanje najboljših gladiatorjev in gladiatork v kraljici športov je vedno velik užitek. Ne samo zaradi njihovih izklesanih teles in lepih obrazov. Težko si je namreč predstavljati, česa vsega je sposobno človeško telo. Sploh ko beseda nanese na deseterobojce. Ti se nam namreč zdijo športniki brez primere, ki zbujajo spoštovanje povsod, kjer se pojavijo. Biti tako vsestranski je resnično nekaj posebnega. Metati, skakati in teči ter biti v vseh desetih tako zelo različnih disciplinah v dveh tekmovalnih dneh vrhunski, se zdi na robu možnega in verjetnega. Pravzaprav ideja vsestranskosti že dolgo živi tudi v avtomobilski industriji, le da so jo doslej sicer skušali udejanjiti, a to nikomur ni povsem uspelo. Popolnega avtomobila, ki bi bil pisan na kožo vsem potencialnim uporabnikom, verjetno še dolgo ne bomo videli.

A približki obstajajo. Med tistimi, ki jih lahko pišemo z veliko začetnico, sta tudi citroën C5 cross tourer in opel insignia country tourer. Vozili, ki se odlično znajdeta, ko si odgovorni za volanskim obročem zaželi aktivnejše vožnje med ovinki, prav tako z bravuro pa opravita potepanje po zahtevnejšem terenu, za nameček pa sta dovolj prostorna, da se v njiju udobno pelje četverica, ki nima težav, kam s prtljago. Čeprav se zdita na prvi pogled sicer popolna, jima do popolnosti roko na srce še kar nekaj manjka. Intimno druženje je namreč razkrilo tudi nekaj njunih napak.

Sta se pa naša prijatelja tokrat v družbi z nami kar pošteno potila. Odločili smo se namreč, da se gremo manjši kviz in smo štirikolesnika vsake toliko zaslišali. Videti je bilo nekako takole... »Zunaj močno dežuje. Si upate zapeljati tudi po drseči podlagi?« smo ju najprej pobarali. Opel je suvereno odgovoril: »Imam štirikolesni pogon, kakovostne gume in sistem stabilnosti ESP povrhu.« Citroën pa dodal: »Tudi ko je podlaga spolzka, je vožnja po zaslugi hidraktivnega vzmetenja udobna in varna, če je treba, pa lahko podvozje dvignete 15 milimetrov.« In smo nadaljevali: »Sedeži so usnjeni in pozimi neprijetno hladni.« Cross tourer pa: »Zato so tudi ogrevani, če tako želite. Za nameček pa za sprostitev voznika ponujajo tudi masažno funkcijo.« A nismo bili zadovoljni: »Sta kar žejna, saj v povprečju spijeta dobrih 7 litrov nafte.« Prijatelja odgovorita hitro in prepričljivo: »Zato pa posoda za gorivo sprejme 70 litrov. Samo preračunajte in ugotovili boste, da lahko z enim polnjenjem prevozite skoraj 1000 kilometrov. In ne pozabite, peljete se lahko zelo hitro, tudi več kot 200 kilometrov na uro.« »Hitro že, hitro. Kaj pa, če se zaletimo?« smo vrnili žogico. »Imava prednje in stranske blazine, ABS, ESP... pa še na testnih trčenjih sva prejela največ možnih zvezdic – pet.« Zaradi njune prepričljivosti smo zapihali od jeze, a imeli v rokavu pomembnega aduta – prostornost. Pa sta se le zasmejala. »Če vam osnovnih 505 litrov v prtljažniku ni dovolj, ga podrite in dobili boste 1462 litrov,« je dejal francoz, nemec pa pristavil: » V mojem primeru lastnik dobi še več, od 540 do 1530 litrov.« Nato pa sta v en glas še dodala: »Tudi dostop do prtljažnika je zelo enostaven, saj se vrata s pritiskom na gumb sama odpirajo in zapirajo.«

Vprašanj je bilo še veliko, a smo nanje odgovorili kar sami. Zajetna sta, o tem ni dvoma, saj dolžinska mera cross tourerja pokaže 4,83 metra, country tourerja še devet centimetrov več. V zadovoljstvo družinskega očeta, ki dobro ve, da ti centimetri pomenijo prostorsko razkošje za štiri potnike in njihovo prtljago. Hkrati pa tudi previdnost pri manevriranju, sploh v ulicah mestnega središča. Parkirni senzorji in kamera so tako ena izmed prioritet doplačilnega seznama (zadnji senzorji so pri francozu serijski, za 1470 evrov dobite še kamero in navigacijo, senzorji in kamera pri nemcu stanejo 1200 evrov). Bombončkov je še nekaj, a moramo priznati, de se nad opremo exclusive pri citroënu nismo pritoževali, saj je resnično izdatna tako na področju varnosti kot udobja (tempomat, radio s CD, električni paket, samodejna klima, ogrevani voznikov sedež z masažno funkcijo, 18-palčna platišča...), na seznamu motečega pa sta se znašla odločno prevelik volanski obroč in pa povprečen 6-stopenjski ročni menjalnik, namesto katerega pa si za doplačilo približno 1600 evrov lahko omislite 6-stopenjskega samodejnega. Tudi pri oplu je bila oprema na ravni vozila srednjega razreda, nas je pa prav tako zamikal 6-stopenjski samodejni menjalnik namesto ročnega (3000 evrov), pa tudi doplačilo za električno pomična prtljažna vrata je vredno odštetih 360 evrov. Nas je pa v kokpitu zmotilo ogromno gumbov, pa tudi upravljanje mnogih funkcij prek zaslona na dotik je sicer moderno, a ima še otroške bolezni.

Cenovno sta si križanca blizu, a je testni citroën C5 cross tourer 160 HDi exclusive po pričakovanjih nekaj cenejši od opla insignie country tourerja 2,0 CDTI ecotec AWD (32.560:34.680 evrov), saj nima štirikolesnega pogona. V sklepu pojasnjujemo, za katerega bi se odločili.

Več fotografij na www.dnevnik.si