»Če bi kdo samo bežno omenil, da bo Apple (v prevodu jabolko, op. p.) začel pridelovati in prodajati jabolka, bi tudi to verjetno vsi svetovni mediji povzemali in razpihovali čez vse meje,« se je pred dnevi pridušal eden izmed (seveda) anonimnih spletnih komentatorjev pod novico, da naj bi svetovni gigant s področja zabavne elektronike Apple že nekaj časa razvijal svoj električni avtomobil. Po eni strani ga gre razumeti – dejstvo je, da v zadnjih letih prav vse, kar je povezano s simbolom odgriznjenega jabolka, dvigne toliko prahu, kot bi ga prestop Lionela Messija iz Barcelone v Real Madrid. A po drugi strani je to tudi logično – izdelki omenjenega podjetja se namreč prodajajo kot vroče žemljice in samo v zadnjem četrtletju lanskega leta je korporacija ustvarila 18 milijard dolarjev dobička, kar je najvišja številka v zgodovini. In če bodo besede v zvezi s pravim pravcatim Applovim avtomobilom meso postale, ne gre dvomiti o tem, da bo tudi ta postal podobna uspešnica kot vsi drugi »jabolčni« izdelki.

No, za zdaj so vse skupaj le besede, ki jim pri Applu še niso dali niti toliko dodatne teže, da bi jih kakor koli komentirali. A glede na to, da so potrditve različnih virov dobili številni verodostojni svetovni mediji, je očitno, da se nekaj kuha in da bi naslednja velika Applova stvar utegnila biti prav tako imenovani icar. Konec koncev bi bil ta tudi logična posledica dejstva, da je Apple v zadnjih letih zaposlil kar nekaj inženirjev, ki so pred tem sodelovali z drugimi proizvajalci električnih avtomobilov, na primer Teslo, in strokovnjakov na področju avtomobilskih baterij z visoko zmogljivostjo. Vsi skupaj naj bi se v strogi tajnosti projekta Applovega avtomobila lotili že pred kakim letom, kar bi tudi sovpadlo s pričakovanim prihodom novega Applovega izdelka na trg. Omenjeni viri namreč napovedujejo, da naj bi se to zgodilo leta 2020, avtomobilski proizvajalci pa za razvoj povsem novega avtomobila po navadi potrebujejo od pet do sedem let. Navsezadnje pa bi prihod Applovega avtomobila pomenil novo potrditev izjav tistih, ki že nekaj časa trdijo, da bodo avtomobili novi pametni telefoni.

Avto presega vse, kar je Apple počel doslej

Prav gotovo pa težav, če bi nastopile, ne bo povzročal denar – razvoj avtomobila namreč stane slabo milijardo evrov, kar bi bil za Apple pravi drobiž. Druga stvar pa je, koliko je vse skupaj smiselno. Distribucija in prodaja avtomobilov je namreč nekaj povsem drugega kot prodaja pametnih tablic in telefonov. Pri tem bi Apple moral kupiti ali zgraditi novo tovarno za proizvodnjo avtomobilov, ki je za zdaj še nima, kar že samo po sebi pomeni dolg proces. »Če pametne telefone in podobno zabavno elektroniko sestavljajo multinacionalke, kot je na primer Foxconn (tajvansko podjetje je največji pogodbeni proizvajalec elektronike in elektronskih komponent na svetu ter med drugim proizvaja in sestavlja izdelke, kot so ipad, iphone, telefoni blackberry, playstation, kindle..., op. p.), ki imajo sklenjene pogodbe z različnimi proizvajalci, pri avtomobilih vse skupaj poteka povsem drugače. Avtomobilov namreč ne moreš izdelovati kar kjer koli, temveč potrebuješ eno oziroma več svojih tovarn. Če se na novo podaš v avtomobilski posel, si moraš ob tem zagotoviti mrežo prodajaln in zastopnikov, pa dobavitelje avtomobilskih delov, omenjeni dobavitelji in zastopniki morajo te dele v zadostnih količinah zagotavljati vsaj naslednje desetletje in več, saj ljudje po navadi take avtomobile vozijo približno deset let... Skratka, pri avtomobilih je vse polno različnih dejavnikov, ki močno presegajo to, s čimer se je Apple ukvarjal doslej. Izzivov je ogromno – ne pravim, da tega ne morejo ali niso sposobni storiti, vprašanje pa je, ali je to sploh lahko učinkovit način porabe njihovega denarja, učinkovit način širitve,« je za CNBC povedal Bob O'Donnell, ustanovitelj in glavni analitik podjetja TECHnalysis Research.

Doseg več kot 300 kilometrov

Na drugi strani pa se že krepijo bolj ali manj evforična mnenja ljubiteljev in častilcev znamke, ki se seveda ne bi zadovoljili samo s tem, da bi Apple v sodelovanju z nekaterimi avtomobilskimi znamkami ponudil na primer preslikavo zaslona pametnega telefona na avtomobilov sistem, pa tudi ne s samostojnim Applovim sistemom v avtomobilih drugih znamk. »Vselej, kadar govorimo o Applu, govorimo o celotnem, povsem samostojnem izdelku, sestavljenem iz strojne in programske opreme. Če želijo ostati zavezani tej mantri, bodo morali narediti celoten avtomobil in ne samo komponente, vgrajene v kak drug avtomobil. To bi bilo tudi edino logično,« je na primer povedal Gene Munster, tehnološki analitik pri podjetju Piper Jaffray.

Leto 2020 je blizu in hkrati daleč. Ali pri Applu resno razmišljajo o razvoju lastnega avtomobila do omenjenega leta, bo seveda znano že mnogo prej. Kot tudi to, za kakšne vrste in kako velik avtomobil bo sploh šlo. Za zdaj so najglasnejše govorice tiste, ki pravijo, da bo to nekakšen mali električni enoprostorec z zmogljivimi baterijami, ki bi avtu omogočile doseg več kot 300 kilometrov. Drugemu verjamemo, prvemu manj... Applovemu dizajnu, po katerem podjetje slovi, enoprostorec nekako ne pristaja najbolj. Ali pač?