Čeprav se včasih počutimo, kot da bi v možganih imeli ogromno spominsko luknjo, pa se vsaj ene stvari spomnimo, kot da bi se zgodila včeraj: ko smo začeli navijati za nogometaše Partizana. Po pravici povedano večje izbire pravzaprav nismo imeli, saj je večina Beograjčanov navijala bodisi za Crveno zvezdo ali pa Partizan. In sami smo se pač odločili, da so nam bolj pri srcu črno-beli. Do te mere, da smo se oborožili z vsemi navijaškimi rekviziti, ki so bili tedaj na voljo. Od selitve nazaj v Ljubljano mineva že 36 let, nam pa srce v skladu s himno še vedno pravi: Ljubim Partizan, črno-bele barve, ljubim Partizan, kot oči svoje! (Volim Partizan, crno-bele boje, volim Partizan, kao oči svoje!) Zato si lahko predstavljate, da smo od presenečenja skoraj padli na rit, ko smo videli, v kakšni barvni kombinaciji sta štirikolesnika, s katerima naj bi se intimneje družili – mini cooper S in renault clio RS. Prvi je bil obarvan črno, drugi belo.

Nimate otrok, ste športni tip in užitkar? Potem sta mini in clio kot nalašč za vas. Res je sicer, da pri miniju na zadnjo klop sploh ne poskušajte zlesti, saj dostop zavoljo le prednjega para vrat zahteva poznavanje gimnastičnih prvin (petvratna različica je že na cesti, a v Sloveniji še ni naprodaj), pri cliu je dodatni par zadaj seveda dodana vrednost. Kot je pri miniju možnost enostavnega podiranje zadnje klopi, pri čemer naraste ravna in zelo uporabna površina, prtljažnik pa z osnovnih 211 naraste na zelo uporabnih 1170 litrov. Tudi pri renaultu so številke glede prostornine hvalevredne, še posebej osnovnih 300 litrov (1146 ob podrti zadnji klopi). Več kot dovolj za športno opremo ali potovalke za par. Za oba pa tudi velja, da sta vsakodnevno uporabna, pa čeprav je njuno naravno okolje ovinkasta cesta. Nanjo sta namreč prilepljena podobno kot dojenček na mamine prsi.

Adrenalin v krvi je zagotovljen, ljubezen pa postaja iz ovinka v ovinek močnejša. Seveda lahko zapeljete na avtocesto in pritisnete stopalko za plin do konca (pri miniju kazalec hitrosti pokaže 235 in cliu 225 km/h, pospeška do stotice sta 6,8 in 6,7 sekunde), a pri tem se ne boste prav nič zabavali, kot lahko občutek vožnje kot v gokardu podoživljate prav skozi ovinke. Moči je na voljo veliko, 2-litrski bencinec v miniju namreč premore 192 konjev, 1,6-litrski v cliu še osem več, kljub temu pa je občutek, da močnejšega hitreje zmanjka, morebiti tudi zavoljo 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z možnostjo upravljanja z ušesoma za volanom. Mini stavi na klasiko, 6-stopenjski ročni menjalnik. Seveda ne smemo pozabiti, da je dirkaški paket zapakiran v majhno karoserijo – nemec v dolžino meri 3,85, francoz 4,06 metra, prav posledica majhnosti in nizke teže okoli 1,2 tone pa je ugodna poraba, ki je kljub odločnemu pritiskanju na plin pri miniju znašala 8,2 in cliu 9,5 litra. Ali prevedeno v doseg – 540 in 470 kilometrov.

Ko beseda nanese na ceno – mini cooper S stane 24.500 evrov, renault clio RS v omejeni seriji monaco GP 23.590 – zna marsikdo pametovati v slogu »veliko denarja za malo pleha«, sploh če gledamo odštete evre na meter dolžine. A takšno pametovanje našima junakoma dela veliko krivico. In še preden si upate izreči kakšno pikro, raje sedite za volan, odpeljite nekaj kilometrov – seveda ne po upokojensko – in šele tedaj podajte svoje mnenje. Staviti si upamo, da boste navdušeni. Toliko bolj, ker sta opremi popolni, tako na področju varnosti kot udobja. Bonbončki pa so športni dodatki, ki jih je sicer več pri cliu RS (izrazito školjkasta sedeža, dve izpušni cevi, zadnji spojler, posebna odbijača, oblazinjenje v črni barvi z rdečimi šivi, gumb za športni način vožnje…), a nas je zato navdušila notranjost minija, saj se v nas preteka kri (nesojenega) pilota, avto pa s številnimi stikali na stropu močno spominja prav na kokpit starejšega potniškega letala DC-6. Nekaj posebnega je tudi velik, sredinsko nameščen prikazovalnik z barvnim zaslonom, ki spreminja barve podobno kot barvna terapija, zna biti pa strupena rdeča barva ponoči moteča, a je barve moč izklopiti. Nam je pa pri obeh malce žal, da pri kreiranju notranjosti niso imeli vsaj malce prstov vmes italijanski dizajnerji, ki bi jo z modnimi vzorci gotovo naredili (še) bolj trendovsko. Katerega izbrati? Oba sta v osnovi nezahtevna za vožnjo, a po želji ponujata veliko mero zabave in adrenalina, se nam je pa prepričljivejši zdel testni mini, testni renault pa je bil prestižnejši – izdelali jih bodo le 750!

Več fotografij na www.dnevnik.si