Na leto tudi do 500 evrov več za gorivo

Italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je dokazala, da so tudi laboratorijsko izmerjene vrednosti pri testih dveh avtomobilov pokazale za od 18 do 50 odstotkov višje vrednosti dejanske porabe od tistih, ki so jih oglaševali proizvajalci in uradni prodajalci. Naredili so test z osebnima avtomobiloma Fiat Panda 1.2 in Volkswagen Golf 1.6 TDI in ugotovili, da so navedbe proizvajalcev obeh avtomobilov o porabi goriva med 18 in 50 odstotkov nižje od izmerjenih na testu.

V praksi to pomeni, da lastniki teh modelov, če letno prevozijo po 15.000 kilometrov, za gorivo odštejejo tudi do 500 evrov več, kot pa so pričakovali glede na uradne podatke, ki jih je prodajalec oglaševal. Pri Altroconsumu so se zato odločili, da v imenu potrošnikov vložijo tožbo na italijanskem sodišču.

Zavajanje ne pa informiranje potrošnikov

Po objavi rezultatov testov je evropska potrošniška organizacija BEUC opozorila, da je to le še en dokaz, da avtomobilski proizvajalci izkoriščajo luknjo v protokolu, pri čemer izmerijo občutno nižjo porabo, kot jo bo dosegel potrošnik. Zato pri BEUC svetujejo pospešeno uvedbo novega standarda protokola.

Tudi v ZPS so na to v preteklosti že opozarjali. »Razlika pri meritvah nastaja zlasti zaradi neživljenjskih meritev, kot so počasno pospeševanje in zelo enakomerna vožnja. Avtomobilske tovarne test namenoma izvedejo tako, da prikažejo čim nižjo in tudi manj realno porabo avtomobila, ki jo nato uporabijo v oglasih. Potrošniki tako niso informirani, ampak so zavedeni,« pravi Boštjan Okorn, vodja testiranja pri ZPS.

Devet trikov zavajanja s porabo goriva (povečano sliko si lahko ogledate tukaj):

(Foto: ZPS)