Prve(ga) ne pozabiš nikoli. Naj bo to prva ljubezen ali prvi poljub, za športnika prva tekma ali za glasbenika prva pesem, za navdušenega tekača prvi maraton ali za hribolazca prvi vzpon na dvatisočaka, za zbiralca prvi člen v zbirki ali za slikarja prva razstava. Prva ali prvi je samo ena ali eden in je že zaradi tega nekaj posebnega, nekaj, česar resnično ne pozabiš nikoli. In konec koncev – tudi z avtomobili je tako. Kar vprašajte kakega starejšega voznika, ki je v svojem življenju zamenjal že več avtomobilov: da bi po vrsti naštel vse, se bo mučil in močno brskal po spominu, model in barvo svojega prvega pa bo izstrelil kot iz topa.

Za BMW je bilo takšnih »prvih« avtomobilov v zadnjem času kar nekaj. In Bavarcem je treba priznati, nekateri niso bili prvi samo za njih, temveč za celotno industrijo. No, njihov najnovejši v to kategorijo ne spada. Še več, z njim kar malce zamujajo in vstopajo na že uveljavljeno področje. A če so vanj želeli vstopiti, so morali svoj pristop spremeniti, ga tako rekoč obrniti na glavo in močno odstopiti od tradicije, kar za takšno podjetje zagotovo ni bila lahka odločitev. Toda včasih se je pač treba prilagoditi ali pa te enostavno ni. Pri BMW so se odločili za prvo možnost in na ceste spravili avto, ki je za njih v marsičem prvi. Poimenovali so ga BMW serije 2 active tourer in je prvi BMW v razredu enoprostorcev, prvi BMW, za katerega pogon samostojno skrbi nov trivaljni bencinski motor, in predvsem prvi BMW s pogonom na sprednji kolesni par. Skratka prvi, ki ga ne pozabiš nikoli.

Čeprav je po svoji zasnovi, obliki in uporabnosti, na čelu z vzdolžno pomično zadnjo klopjo, ki poveča bodisi prostor za potnike na zadnji klopi bodisi zmogljivost prtljažnega prostora, 4,34 metra dolgi, 1,59 metra visoki in 1,8 metra široki active tourer nesporni srednje veliki enoprostorec, ga pri BMW ne opredeljujejo kot takega. Nikakor ga namreč nočejo označiti za MPV, kar je mednarodno sprejeta kratica za poimenovanje avtomobilov, ki jim pri nas pravimo enoprostorci, temveč so si zanj zamislili kratico SAT, kar pomeni sports activity tourer. Prevod besedne zveze je težak in tudi ne bi imel smisla, po besedah odgovornih pa nakazuje, komu naj bi bil avto v prvi vrsti namenjen: športno aktivnim družinam in tistim samskim ali parom, ki za volanom radi sedijo višje, cenijo lažje vstopanje in izstopanje iz vozila in imajo ob tem radi dovolj prostora za svoje pripomočke. Skratka, klasična zgodba kot pri vseh podobno velikih in tudi manjših enoprostorcih, pa naj se pri BMW še tako otepajo tega naziva.

Sami bi sicer med zgoraj omenjene dodali tudi tiste, ki ob naštetem radi uživajo v vožnji. BMW active tourer tega užitka namreč ponuja zares veliko, še posebno, če vzamemo v zakup področje, v katerega spada. Glede tega je ta avto pravi BMW, pa čeprav mu nekateri očitajo, da je s prehodom na pogon spredaj izgubil del identitete. Vsem takšnim svetujemo, da avto preizkusijo, in dvomi bodo izginili. Kot so izginili tudi naši, ki smo jih imeli pred vožnjo tega avtomobila z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom, pa smo se hitro prepričali, da njegovih 136 konjev (100 kilovatov) v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom zadostuje tako za dinamično kot za varčno vožnjo, tudi na avtocesti, na kateri nam je porabil 6,5 litra goriva na 100 kilometrov. Z istim motorjem je active tourer opcijsko naprodaj tudi z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, izključno z njim je na začetku prodaje na voljo še z močnejšim 2-litrskim bencinskim motorjem s kar 231 konji (170 kW), z enim ali drugim menjalnikom pa še z 2-litrskim dizlom s 150 KM (110 kW). Bržčas najbolj ljudski BMW, ki na zadnjih sedežih ponuja prostora skorajda na ravni najbolj luksuznega serije 7, spredaj pa vozniku delovno okolje, ki od drugih precej odstopa, a ni zato nič manj kakovostno in urejeno, pri nas stane najmanj 26.700 evrov, naprodaj pa je od – danes!

Več fotografij na www.dnevnik.si