Nič drugače ni pri napačnem parkiranju. Tisoči voznikov, ki se v večja slovenska mesta zgrinjajo vsak dan, morajo nekje seveda pustiti svojega štirikolesnika, kar pa še zdaleč ni poceni. Tudi zato mnogi raje tvegajo morebitno kazen, kot da bi že prej segli v mošnjiček.

Draga priklenitev ponoči

Policisti in redarji imajo zato ogromno dela. Samo v Ljubljani so tako lani spisali 84.132 obvestil o prekršku, do 30. novembra letos pa že 73.817. Odziv povzročiteljev je v veliki večini spoštljiv, saj prekršek priznajo in globo poravnajo. Toda... "Beležimo okoli pet odstotkov primerov, pri katerih so pooblaščene uradne uniformirane osebe tarče verbalnih napadov, predvsem morajo poslušati žaljivke in zmerjanje, zaradi česar je poleg drugih okoliščin, kot so na primer terensko delo v vseh vremenskih razmerah, delo v izmenah in nočno delo, njihovo delo zelo stresno. Žal beležimo tudi fizične napade, pri katerih potrebujemo pomoč policije. Letos je bilo tako deset različnih primerov napada na mestne redarje in redarke (vlečenje za rokav, odrivanje, preprečitev uradnega dejanja, grožnje z noži, sekiro, z orožjem, grobi verbalni napadi). V vseh primerih smo podali pristojnim organom kazenske ovadbe, ker gre za kazniva dejanja, napade na uradno osebo," pravi Biserka Cizar, glavna inšpektorica MU MOL.

Napačno parkiranje ni poceni, še posebej če vam avto olisičijo ali pa ga celo odpeljejo s pajkom. Sama kazen je v tem primeru namreč 20.000 tolarjev (polovico manj, če jo plačate v osmih dneh), za odvoz s pajkom morate (v Ljubljani) poleg tega plačati še 16.000 tolarjev (in za vsak dodatni dan na lokaciji odvoza 500 tolarjev, priklenitev in odstranitev lisic vas bo stala 8500 tolarjev, če gre za priklenitev ponoči, ob nedeljah ali praznikih, pa kar 17.000 tolarjev.

V rimu v zapor

Za mnenje, kaj vodi voznike k zavestnemu napačnemu parkiranju in tveganju kazni, smo povprašali tudi psihologa. Eva Vončina nam je odgovorila takole: "V splošnem lahko govorimo o situaciji, ki za posameznika predstavlja določeno frustracijo ali konfliktno situacijo, pred katero se znajde na poti do nekega cilja. Sooča se z dilemo oziroma s frustracijsko situacijo, ki ga vodi v neke vrste prisilno izbiro - parkirati avto na nedovoljenem mestu, kjer je predvidena kazenska sankcija, in doseči predvideni cilj ali ne doseči cilja zaradi zasedenih parkirnih mest. Omenjeno soočanje z dilemo, odzivanje na frustracijo in izbira pa je odvisna od vrste psiholoških dejavnikov, in sicer posameznikove osebnostne in psihične zgradbe, trenutnega doživljanja situacije, pomembnosti cilja..."

Seveda pa težave s parkiranjem niso zgolj v domeni Slovencev. Še hujše pestijo Italijane. Tako je vrhovno sodišče pri naših zahodnih sosedih na 15 dni zapora obsodilo voznika, ki je v Rimu zaparkiral drug avto in ga na zahtevo voznika blokiranega vozila ni hotel umakniti...