Kako, da ste se za prostore Kurzschlussa (ponovno) odločili vzeti podzemlje Slovenijalesa? Kaj je tam tako privlačnega, funkcionalnega in edinstvenega, česar ne najdete na drugi lokaciji?

Iskali smo prostor, ki je nenavaden, ki je zelo drugačen od trenutne ponudbe ljubljanskih klubov in obstoječih, že poznanih koncertnih prizorišč. Obiskovalcem želimo ponuditi edinstveno izkušnjo, žurerski mesec december. Sprva smo načrtovali, da bomo letošnji Kurzschluss izvedli na drugi lokaciji, vendar žal nobena ni ustrezala vsem zahtevam, ki smo si jih zadali – predvsem temu, da lahko glasno plešemo do jutra in s tem ne ogrožamo miru okoliških prebivalcev. Pa tudi, da prostor lahko priredimo po naših željah in v stilu evropskih »underground« klubov. Letos bomo v klub pripeljali velike glasbene zvezde, zato bomo temu primerno priredili notranjo razporeditev. Povečali bomo oder, obrnili na glavo VIP-prostor, dodali elemente presenečenja, predvsem pa veliko neonskih barv.

Letos bo »prenosljivi klub« obstajal približno šest tednov. Ste rok trajanja prilagodili programu, ki ste ga sestavljali sproti, ali ste si časovnico zadali že prej, nato pa vnašali program?

S pripravo na letošnji Kurzschluss smo začeli dovolj zgodaj, da smo program lahko prilagajali naši časovnici in željam. Namerno smo se odločili, da ponudimo pester program šestih koncev tedna zapored. Program je žanrsko raznolik, glasbeni gostje prihajajo iz vse Evrope. Kurzschluss se tako razvija v pravi glasbeni festival.

Kolikšen je proračun letošnjega Kurzschlussa? Je večji ali manjši kot lani?

Investicija v Kurzschluss ni majhna, govorimo o šestmestnih številkah, vendar je treba poudariti, da ni strička iz ozadja, ki bi nam dal vrečo denarja. Oba partnerja projekta delujeta na področju »entertainmenta« več let – z vsakim projektom, ki ga narediš, poizkusiš nekaj malega zaslužiti. Če vestno upravljaš svojo naložbo, s tem lahko vlagaš v večje projekte. Vsekakor pa je treba poudariti, da brez neskončne energije, volje in ljubezni, ki jo ima ekipa ustvarjalcev Kurzschlussa, ne bi bilo nič. V Sloveniji naletiš na toliko težav in ovir, da ti noben denar ne pomaga, če svojemu cilju nisi popolnoma predan.

Številni so bili skeptični, da se bo ideja o Kurzschlussu obdržala, pa ste jih očitno prepričali o nasprotnem ... Kako, da ste spet dobili zeleno luč? Je bilo lansko poslovanje uspešno?

Kurzschluss bo star eno leto. V tem času nam je uspelo zgraditi prepoznavno znamko, ki glasbenikom, gostom in medijem ponuja obljubo kakovostne zabave in se ob vsaki priložnosti skuša še izboljšati. Enako pomembna pa nam je seveda tudi finančna uspešnost projekta – ni zagotovila, da boš posloval pozitivno, lahko pa se trudiš in daš vse od sebe.

Koliko ljudi je lani obiskalo Kurzschluss?

Lani smo zabeležili nekaj več kot 10.000 obiskovalcev kluba.

Letos ste svojo ponudbo razširili na kar nekaj mednarodno znanih imen iz sveta glasbe, denimo Brand New Heavies in podobni. Kako ste izbirali nastopajoče, po kakšnem ključu?

Prva izvedba Kurzschlussa nam je dala potrditev, da Ljubljana potrebuje alternativo, pestrost, pa tudi klub za malce starejšo publiko. Prav zato smo se letos odločili nekoliko pogumneje nadgraditi programski okvir. Nastopajoče smo izbrali s pomočjo »analize trga«, ne takšne reprezentativne z nacionalnim vzorcem, pa vendar s poglobljenim pogovorom z različnimi predstavniki ciljnih skupin, ki so bile za nas zanimive. V Kurzschlussu bodo nastopila mnoga velika imena, ki polnijo dvorane po vsej Evropi. Izbrali smo predvsem glasbenike, za katere menimo, da se bo občinstvo nanje dobro odzvalo. Tako v klub med drugim prihajajo Laibach, Pendulum DJ set & Verse, Joris Voorn, Bad Copy, mama britanskih Faithless – Sister Bliss DJ set, Umek, premierno tudi Sladica Live! z The Brand New Heavies.

Ima Ljubljana kot izredno majhna prestolnica klubski potencial nekega večjega mesta v regiji? Je njena klubska scena, ki je pravzaprav minorna, zanimiva tudi za tujce?

Preteklo leto smo bili zelo presenečeni, da je veliko tujcev kupovalo vstopnice za Kurzschluss vnaprej, pred prihodom v Slovenijo. Ko so si izbrali Ljubljano za novoletne počitnice, so začeli raziskovati, kaj vse se dogaja. In tako izbrali Kurzschluss za svoj klub. Veliko je bilo povratnikov, ki so prišli klub preizkusit za en večer, pa so se nato vračali. Zelo smo bili veseli tudi posluha TIC Ljubljana, ki razume tržni potencial in se vključuje pri promociji Kurzschlussa tujim gostom, ki prihajajo v Ljubljano. Verjamemo, da se s pravo organizacijo blagovna znamka Kurzschluss lahko naseli tudi v misli tujih gostov.

Bi si upali voditi celoletni klub na tej ravni? Je to bilo kdaj v načrtu ali še je, da Kurzschluss postane stalni klub s stalno lokacijo in celoletnim programom?

Trenutna organizacijska oblika precej narekuje pojavnost kluba. To pomeni, da smo za zdaj osredotočeni na festivalsko pojavnost Kurzschlussa, kar ne nazadnje pri obiskovalcih prinaša tudi največje zanimanje za prihod kluba. Nikoli nismo mislili iz Kurzschlussa narediti stalni klub, temveč smo izbrali pop-up obliko – se prižgemo enkrat ali mogoče v prihodnosti tudi večkrat na leto, pa takrat resnično presenetimo s programom.

Kateri klub v svetu ste si za njegovo postavitev vzeli za vzor?

Kurzschluss je avtorsko delo. Ni samo enega vzora, več jih je. Predvsem pa so to veliki evropski festivali, ki resda funkcionirajo v drugih oblikah in pojavnostih, mi pa smo si za začetek zadali nekoliko omejeno obliko, ki biva v klubu. Imamo srečo, da nam je uspelo najti tako povezano ekipo producentov, organizatorjev in komunikatorjev, da lahko sami ustvarjamo klub.