Kitajski turizem je v zadnjih desetih letih doživel razcvet, k temu pa je zagotovo pripomogla tudi krepitev kitajske valute. Kot še poroča UNWTO je število mednarodnih potovanj kitajskih turistov naraslo iz desetih milijonov leta 2000 na 83 milijonov lani, kar pomeni, da je to najhitreje rastoči trg na svetu. Razlogi za takšno rast kitajskega turizma UNWTO vidi v hitri urbanizaciji, naraščanju razpoložljivih dohodkov in sprostitev vladnih restrikcij glede potovanj v tujino.

Do leta 2015 bo 100 milijonov Kitajcev potovalo v tujino

»Leta 2005 se je Kitajska uvrstila na sedmo mesto v rasti mednarodnega turizma, od takrat pa je konkretno prehitela Italijo, Japonsko, Francijo in Veliko Britanijo. Lani se je zavihtela na prvo mesto in za sabo pustila nekoč prvo veliko zapravljivko Nemčijo in na drugem mestu ZDA. Obe sta lani za turizem zapravili skoraj 84 milijard,« piše v poročilu. Do leta 2015 bo 100 milijonov Kitajcev potovalo v tujino in tako doseglo številko, ki je bila po besedah UNWTO predvidena za leto 2020.

Sedaj, ko je kitajski državni svet oblikoval načrt za pospešitev usmerjenega turizma, lahko pričakujemo še bolj spektakularne številke rasti. Načrt so poimenovali »Okvir za nacionalni turizem in prosti čas (2013-2020),« ki vsebuje smernice za prestrukturiranje trenutnega plačanega dopusta na Kitajskem in cilj, da spodbudijo vladne agencije, družbene organizacije, podjetja in javne ustanove, da promovirajo koriščenje dopusta. Še bolj pomembno pa je to, da daje Kitajskem delavcem svobodo in fleksibilnost tega kam in kdaj bodo potovali.

Kitajski turisti najraje nakupujejo luksuzne stvari

In kaj Kitajski turisti najraje počnejo na počitnicah? Po besedah dr. Yonga Chena iz hongkonške univerze, ki se je specializiral za usmerjeni turizem, se kitajski turisti, za razliko od drugih svetovnih popotnikov, večinoma osredotočajo na nakupovanje. »Če pogledamo kitajske turiste pred desetimi leti, so takrat večinoma kupovali spominke. Danes pa želijo kupovati luksuzne izdelke v Italiji ali Parizu, recimo ženske torbice in ure,« pravi Chen. Dr. Wolfgang Georg Arlt, direktor kitajskega turističnega raziskovalnega inštituta, pa dodaja: »Luksuzne stvari so v drugih svetovnih mestih od 20-30 odstotkov cenejše, zato je za kitajske turiste bolj ugodno, da nakupujejo v tujini.« Kitajci so zelo ponosni, da potujejo in da svetu lahko pokažejo, da lahko zapravijo 5 tisoč dolarjev za nepomembno stvar, za svoj užitek.

Najbolj zapravljivi turisti v letu 2012:

1.Kitajska – 102 milijardi dolarjev

2.Nemčija – 83.8 milijard dolarjev

3.ZDA – 83.7 milijard dolarjev

4.Velika Britanija – 52.3 milijarde dolarjev

5.Rusija – 42.8 milijard dolarjev

6.Francija – 38.1 milijarde dolarjev

7.Kanada – 35.2 milijarde dolarjev

8.Japonska – 28.1 milijarde dolarjev

9.Avstralija – 27.6 milijarde dolarjev

10.Italija – 26.2 milijard dolarjev

11.Singapur – 22.4 milijard dolarjev

12.Brazilija – 22.2 milijard dolarjev

13.Belgija – 21.7 milijard dolarjev

14.Hong Kong (Kitajska) – 20.5 milijard dolarjev

15.Nizozemska – 20.2 milijarde dolarjev