Izdelkom z upodobljenim ljubljanskim zmajem v trgovinicah s spominki med drugim delajo družbo tudi idrijske čipke, panjske končnice, podstavki za kozarce in lončki z upodobljeno ljubljansko veduto, punčke, oblečene v narodne noše, lončeni izdelki ter knjige o znamenitostih Slovenije in glavnega mesta.

Do spominkov z natečaji

Prodajalci opažajo, da se turisti, ki jih v poletnih mesecih pot zanese v Ljubljano, ob majicah z zmajčkom in nepogrešljivih razglednicah najraje odločajo še za nakup magnetkov, obeskov, kap s ščitom z napisom I feel Slovenija ter predstavitvenih knjig in DVD-jev. "Razen ko dežuje, takrat vsi kupujejo dežnike," je v smehu povedal prodajalec v informacijskem centru na Krekovem trgu. Ti so, enobarvni in z natisnjenim napisom Ljubljana with love (Ljubljana z ljubeznijo), skupaj s skodelicami, ki jih krasi enak napis, del ene od serij uradnih ljubljanskih spominkov.

Med izdelki se lahko namreč tisti, ki združujejo značilnosti glavnega mesta, tradicijo domačih in umetnostnih obrti ter sodobno oblikovanje ponašajo z zaščitnim znakom Ljubljanski spominek. Zaščitni znak so leta 2001 zasnovali v zavodu Turizem Ljubljana v želji, da bi obogatili turistično ponudbo glavnega mesta. Trenutno je iz linije Ljubljanski spominek na voljo dvanajst izdelkov, prav tako lahko turisti izbirajo med majicami, kapami, voščenkami, obeski in sestavljankami iz linije Zmajček Ljubo, oblačili ter pisarniško in kuhinjsko opremo linije Makalonca, kot tudi skodelicami iz linije Secesija in izdelki z napisi Ljubljana je lepo mesto, Ljubljana with love in I feel Slovenija. Na izbiro so tudi navijaški pripomočki slovenske Nogometne zveze in ljubljanskega hokejskega kluba Olimpija, vendar se, po besedah enega od prodajalcev, turisti zanje skoraj ne odločajo.

Petra Stušek iz Zavoda turizem Ljubljana je ob tem pojasnila, da so linije spominkov in darilc rezultat natečajev, pri čemer dajejo prednosti izdelkom, ki imajo povezavo z Ljubljano in po možnosti še uporabno vrednost, hkrati pa morajo biti cenovno dostopni. "Vsak izdelek je tudi opremljen z deklaracijo, kot uradna prodajalna lokalne turistične organizacije pa je jasno označena tudi sama trgovinica," je Stuškova opozorila, na kaj naj bodo turisti pri nakupu originalnih spominkov pozorni.

Pomemben del promocije

Te dni je Ljubljana dobila tudi novo serijo spominkov in darilc, ki pod imenom Plečnikova Makalonca združuje platnene in usnjene torbice, kazalke za knjige, svinčnike in lončke, ki jih krasi likovna oprema Plečnikove izdaje Finžgarjeve pravljice o cesarični Makalonci. "Razvijamo nove linije in iščemo ustrezne izdelke, saj se tudi povpraševanje s časom spreminja," je povedala Stuškova in hkrati priznala, da so tudi pri ljubljanskih spominkih še rezerve.

Zato želijo na zavodu v prihodnje z oblikovanjem novih spominkov povezati še nekaj večjih dogodkov, tako kot so to poletje z linijo Plečnikova Makalonca obeležili 140. obletnico rojstva Jožeta Plečnika. "Spominki namreč s svojo podobo izražajo značaj kraja in so zato zelo pomembni za nadaljnjo promocijo med morebitnimi obiskovalci," je prepričana Stuškova.