Ker je dobršen del ožjega mestnega središča zaprt za promet ter v prvi vrsti namenjen pešcem in kolesarjem, lahko tiste, ki se po opravkih ne morejo ali se težje odpravijo peš, po območju za pešce brezplačno zapelje eden od treh občinskih kavalirjev ali londonski taksi. Osebam na vozičkih prijazen je predvsem tretji kavalir, ki je po ulicah mestnega jedra začel voziti septembra, saj je opremljen z nizko vstopno ploščadjo in je zaprt, kar omogoča vožnjo tudi v slabem vremenu, medtem ko je trenutno edini taksi, ki ima dostop v staro mestno jedro in je prav tako prilagojeno za prevoz oseb na invalidskih vozičkih, belo vozilo Taksi društva Ljubljana. »V Londonu morajo biti vsi taksiji prilagojeni prevozu invalidov, zato tudi naše vozilo omogoča prevoz oseb v invalidskem vozičku brez presedanja,« je pojasnil voznik belega londonskega taksija, prav takšnega, kot vozi tudi po ulicah angleške prestolnice, Marko Šabič.

»Ovir v središču skorajda ni«

Čeprav je beli taksi trenutno edini, ki lahko vozi po starem mestnem jedru, Šabič pojasnjuje, da v njegovo vozilo invalidi sedejo bolj redko. »Zanimanje za prevoz invalidov v invalidskih vozičkih je majhno. Društva imajo za prevoz članov običajno na razpolago svoja vozila, tako da jim vožnja z našim taksijem najverjetneje predstavlja večji strošek,« meni Šabič, ki sicer vozi po veljavnih tarifah Taksi društva Ljubljana, kjer kilometer stane 1,10 evra, startnina 1,50 evra, čakalna ura pa osemnajst evrov.

V Društvu paraplegikov ljubljanske pokrajine imajo trenutno 320 članov, od tega jih okoli 130 živi na območju ljubljanske občine. »Za prevoz naših članov imamo pripravljeni dve vozili, v kolikor je povpraševanje za prevoz večje, pa si izposodimo še tretje,« pove predsednik društva Gregor Gračner. Vozili člane društva paraplegikov običajno pripeljeta do parkirišča pri vzpenjači, saj je tam parkirišče ustrezno urejeno tudi za invalide, od tam pa sta, po Gračnerjevih besedah, tržnica in središče mesta lahko dostopna. V ljubljanskem društvu sicer prenovo mestnega jedra in širjenje območja za pešce pozdravljajo. »Mestno središče ni veliko, zato dostop ni otežen. Ulice so ravninske, nekoliko se vzpenjata le Čopova ulica in pot do hotela Union. Ovir v središču tako skorajda ni,« je s prenovami, ki z uvajanjem klančin vse pogosteje upoštevajo tudi osebe na invalidskih vozičkih, zadovoljen Gračner. »Nekoliko otežena je zaradi ozke poti in predvsem granitnih kock le vožnja z vozičkom po Cankarjevem in Gallusovem nabrežju,« izpostavi predsednik.

Na občini medtem že pripravljajo nov razpis, na katerem bodo izbrali prevoznika, ki bi na območju za pešce lahko vozil s štirimi okolju prijaznimi vozili. Razpis je, kot so sporočili z občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, v zaključni fazi, izbrani prevoznik pa bo dobil dovoljenje dobil za štiri leta. »Predvideli smo, da mora imeti oseba, ki se prijavlja na razpis, dve okolju prijazni vozili, ki omogočata prevoz invalidov v invalidskih vozičkih brez presedanja, ter dva taksija, prilagojena za prevoz invalida v invalidskem vozičku s presedanjem,« pojasnjujejo na občini.