Če bodo mestni svetniki na ponedeljkovi seji podprli predlog dopolnitve odloka o taksi prevozih, bo po hitrem postopku uvedena najvišja tarifa, po kateri lahko taksisti vozijo uporabnike na območju Mestne občine Ljubljana. Za zdaj si lahko taksisti svoje tarife izmišljajo po mili volji, kar pomeni, da lahko povsem legalno zaračunajo tudi 100 evrov za kilometer vožnje, če je pooblaščenec tako nastavil tarifo in če je takšna tarifa zapisana tudi na ceniku v vozilu. Bistveno je le, da se taksimeter in cenik ujemata, kar preverjajo na uradu za meroslovje.

A poslej naj bi bilo drugače, kar bodo bržkone najbolj občutili oderuški taksisti z železniške postaje, ki vse dneve prežijo na nevedne, bolne in turiste ter jim za nekaj kilometrov vožnje zaračunajo tudi po 20 evrov. Če bo šel predlog skozi sito mestnega sveta, bodo namreč taksisti lahko prevažali stranke na območju Ljubljane za največ 1,5 evra za kilometer vožnje, najvišja startnina bo 2 evra, za čakalno uro pa bodo lahko zaračunali največ 20 evrov. V omenjene cene je že vključen DDV. Tiste, ki ne bodo spoštovali pravil igre – pa naj bodo to taksi družbe, samostojni podjetniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost – čaka globa v višini 1200 evrov, medtem ko bo morala odgovorna oseba družbe za tovrstni prekršek plačati 400 evrov. Nadzor nad izvajanjem določbe naj bi opravljal občinski inšpektorat.

Žrtve visokih tarif so predvsem tujci

Na vprašanje, ali imajo dovolj inšpektorskega osebja za nadzor 1000 taksistov, kolikor jih je po grobih ocenah v Ljubljani, je župan Zoran Janković odvrnil, da problem tiči drugje: »Ko bo prišla kontrola, se bodo kršitelji med seboj obvestili in se poskrili. Največji problem namreč predstavljajo taksisti, ki delajo na črno. Trdno pa sem prepričan, da bo imel vsak taksist na ceniku zapisano ceno, ki bo nižja od evra in pol.« Take, ki bodo računali več kot 1,5 evra za kilometer vožnje, pa bodo lahko po besedah Jankovića uporabniki prijavili tudi tržni inšpekciji.

Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so se za uvedbo najvišje tarife odločili, ker – kot navajajo v predlogu – uporabniki taksi prevozov, še posebno pa tujci, nimajo dobrega pregleda nad tarifami posameznih taksi družb in so lahko posledično njihove žrtve. »Raziskava avto-moto zvez iz vse Evrope iz leta 2011 je pokazala, da je kakovost ljubljanskih taksi služb najslabša od vseh 22 mest, ki so jih vključili v raziskavo. K tako slabi oceni so v največji meri prispevali taksisti sami, med drugim z zaračunavanjem previsokih cen,« so razložili.

Župan končno prisluhnil taksi družbam

V največjih ljubljanskih taksi podjetjih uvedbo najvišje dovoljene cene, po kateri bo lahko poslej taksist prevažal stranke na območju Mestne občine Ljubljana, pozdravljajo. Ukrep jih namreč ne bo prizadel, saj njihovi taksisti že zdaj vozijo po ceni približno 0,80 evra za kilometer vožnje. Silvester Mikše iz taksi podjetja Laguna pravi, da je župan končno prisluhnil njihovemu predlogu. Prepričan je, da se bo z ukrepom naredilo vsaj malce reda med taksisti. Z njim se strinja tudi Enzo Metro, lastnik istoimenskega taksi podjetja, a hkrati meni, da bi bila lahko zgornja meja dva evra, saj obstajajo tudi bolj luksuzni taksiji, ki s ceno 1,5 evra za kilometer vožnje ne bodo mogli pokriti stroškov.