Ko so na ministrstvu za infrastrukturo in prostor lani pripravljali nov sistem subvencioniranja vozovnic, so precej podcenili odziv uporabnikov. Njihov najbolj optimističen scenarij je predvideval 20-odstotno povečanje uporabe javnega prevoza, a so se ušteli. V minulem šolskem letu je javni prevoz začelo uporabljati 36 odstotkov več dijakov in kar polovica več študentov. Nove subvencije so blagodejno vplivale na družinske proračune, ne pa tudi na njihov proračun. Na mesečni ravni so v povprečju subvencionirali 90.000 vozovnic, tako da zagotovljenih 39,8 milijona evrov ni bilo dovolj in prvo leto končujejo s 5,5 milijona evrov primanjkljaja.

Del teh sredstev bo moralo zdaj ministrstvo zagotoviti z zvišanjem cen vozovnic – za zdaj bodo vse mesečne vozovnice podražili za pet evrov, kot novost pa uvajajo polletne in letne vozovnice. Ta dva tipa vozovnic se razlikujeta po veljavnosti, saj kot je povedal generalni direktor direktorata za promet Bojan Žlender, imajo dijaki in študentje drugačne obveznosti. Dijaki se lahko odločijo za nakup vozovnic, ki bodo veljale en mesec, pet ali deset mesecev, študentje pa bodo izbirali med tistimi za en mesec, štiri, pet ali devet mesecev. Posebnost novih vozovnic pa so tudi ugodnosti – pri nakupu letne vozovnice bodo dijaki lahko prihranili 50 evrov na leto, študentje pa 45 evrov. Cene na mesečni ravni namreč ostajajo enake kot v preteklem šolskem letu pri letni vozovnici, pri polletni pa se bodo podražile za 2,5 evra. V Ljubljani bodo morali za mestni promet doplačati še deset evrov, v Mariboru pet evrov, v Kopru in Novem mestu pa nič.

»Želeli smo zmanjšati neprijetnosti, ko je bilo treba vsak mesec nepotrebno stati v vrstah, in hkrati uvesti ugodnosti za vse, ki bodo zvesti javnemu prometu. Tisti s polletnimi vozovnicami bodo avtomatsko dobili mesec brezplačnih voženj med počitnicami, tisti z letno pa celo dva meseca,« je nagrado za zvestobo pojasnil Žlender in dodal, da bi morali, da bi bili na varni strani, vozovnice podražiti vsaj za deset evrov. A razumejo, da je lahko za družine vsak evro obremenitev, medtem ko s subvencijami na leto prihranijo od 700 do več kot 2000 evrov.

V dijaški in študentski organizaciji Slovenije podpirajo uvedbo polletnih in letnih vozovnic, ki se bolj izplačajo kot nakup mesečnih. Prodaja se bo začela v ponedeljek in prepričani so, da se bodo »študenti in dijaki odločali za dolgoročno rešitev in kupili letno ali polletno vozovnico« in jih zato povišanje mesečnih vozovnic ne bo odvrnilo od javnega prevoza. Direktor Ljubljanskega potniškega prometa Peter Horvat pa je nekoliko bolj skeptičen. Opozarja, da cena letnih vozovnic znaša od 180 do 500 evrov, kupiti pa jih je treba že septembra oziroma oktobra, ko so denarnice mnogih staršev zelo tanke zaradi nakupov šolskih potrebščin. Poudaril je še, da bi lahko ministrstvo lansko leto bolje načrtovalo in že takrat uvidelo, da so v izhodišču postavili izredno nizke cene, prav tako bi lahko pričakovali izjemen odziv in dejstvo, da sredstev za sofinanciranje slej ko prej ne bo dovolj.