Nova sezona Slovenskega mladinskega gledališča bo, kot napovedujejo, v znamenju premikanja obstoječih meja in se bo tematsko opirala na ljudi in dejanja, ki presegajo uveljavljene življenjske vzorce ter odkrivajo nove smernice v športu, znanosti, umetnosti in vsakdanjem življenju. »Zanimali nas bodo posamezniki, ki s svojimi pogumnimi dejanji in drznimi zamislimi ustvarjajo možnosti za nove dimenzije in novo kakovost družbe,« je povedala direktorica in umetniška vodja gledališča Uršula Cetinski. Ob kovanju repertoarja jim je bila za navdih alpinistka Pavla Jesih, ženska, ki je poleg plezalnih podvigov prispevala tudi vzpone na področju slovenske kinematografije. Njeno inspirativno življenje bo po dramskem besedilu Andreja E. Skubica Pavla nad prepadom uprizoril hišni režiser Slovenskega mladinskega gledališča Matjaž Pograjc.

Čas je, da se opredelimo

Prva premiera v novi sezoni Mladinskega bo tragikomična igra Služkinji kontroverznega francoskega dramatika Jeana Geneta. »Ta igra je bravurozna in subtilna študija različnih čustvenih stanj, ki jih preigravata služkinji Claire in Solange. Gre za silovit patos, ki se z igro v igri venomer obrača v svoje nasprotje,« meni režiser uprizoritve Vinko Möderndorfer. V drami se odpira odnos med Gospo in njenima služkinjama, ki problematizira razdeljenost sveta na družbena razreda in s tem reflektira edino realnost dramskega prostora in časa – realnost, iz katere izhaja vse drugo.

Po že omenjeni uprizoritvi Pavla nad prepadom bo februarja sledila predstava MegleJureta Novaka, ki bo izhajala iz Aristofanove komedije Oblačice in jo je navdihnil politični aktivist in novinar Julian Assange. Izhodiščna točka uprizoritve se osredotoča na politična prepričanja posameznikov, ki so »bodisi trdna in trmasta in zato totalitarna bodisi mehka in prožna in zato neodločna in neučinkovita«. Po Novakovem mnenju je napočil čas, ki od nas zahteva, da se opredelimo.

Odprt pogled v zakulisje

Igralec Dario Varga, dolgoletni član Mladinskega, bo v sodelovanju z režiserko in koreografinjo Natalijo Manojlović v prihodnji gledališki sezoni ustvaril avtobiografski gledališki portret Zakulisje prvakov, kjer bo gledalcem odstrl pogled v zamaskirani svet svoje ustvarjalnosti in jih spustil v zakulisje svoje zgodbe – zgodbe igralca. Režiser Mare Bulc pa se bo v predstavi Srce na dlani s svojimi umetniškimi sodelavci ukvarjal s temo transplantacij, darovanja organov in s posamezniki, »katerih daritev je dejanje, s katerim pokažejo, da so preprosto večji od življenja samega«. Kot zadnjo premiero v gledališču napovedujejo sodelovanje z ameriškim režiserjem, koreografom, plesalcem in performerjem Markom Tompkinsom; projekt za zdaj še nima naslova.

Vodstvo gledališča je poskrbelo še za eno novost – to je nova revija za umetnost Slovenskega mladinskega gledališča Mo[nu]menti, ki bo izhajala večkrat na leto in bo prav tako ponujala še dodatno poglobljen pogled v zakulisja uprizoritev, dram in gledališča; z njo želijo po besedah direktorice Uršule Cetinski tudi razširiti medijski prostor za refleksijo umetnosti.