Mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto se bo v svoji 21. izdaji začel jutri v Ljubljani, končal pa se bo prihodnjo nedeljo v Novem mestu. V osmih dneh se bo na različnih lokacijah v Ljubljani in Novem mestu zvrstilo prav toliko gledaliških predstav, pridružile pa se jim bodo še filmske projekcije dokumentarcev z območja nekdanje Jugoslavije, predstavitev programa mreže NETA (Nova evropska teatrska akcija) ter mrežnega projekta Ciril in Metod. »Skupaj z NETA, za katero smo pridobili tudi evropska sredstva, se za Kulturno društvo B-51 in festival Ex Ponto začenja novo poglavje,« je pred začetkom festivala povedal Damir Domitrović, direktor Ex Ponta in generalni sekretar mreže NETA, ki trenutno povezuje 67 gledališč in festivalov iz 18 evropskih držav. Med dejavnosti omenjene mreže spadata tudi produkcija različnih mednarodnih projektov ter izmenjava predstav, umetnikov in strokovnjakov na področju gledališke in festivalske dejavnosti, prav iz njenega nabora pa pogosto zajema tudi festivalski program.

Festival se bo odprl jutri v SNG Drama Ljubljana z Brechtovim Švejkom v drugi svetovni vojni v režiji Martina Kočovskega in izvedbi Teatra Vojdan Černodrinski iz makedonskega Prilepa. Kočovski je že stari znanec festivala, njegove predstave pa temeljijo večinoma na Brechtovih besedilih. Švejk v drugi svetovni vojni je nastal na podlagi kultnega Dobrega vojaka Švejka češkega pisatelja Jaroslava Haška in občinstvo nagovarja, naj sami poiščejo svojo vlogo v svetu propagande in prevar, ki jih spreminja v dobrovoljne, a poneumljene ljudi.

Med drugimi predstavami na festivalu velja omeniti vsaj še gostovanje madžarskega gledališča Maladype z Jarryjevim Kraljem Ubujem v režiji Zoltana Balazsa, po 14 letih pa bo na slovenskih tleh ponovno uprizorjena tudi igra Tobelija Ljubomirja Đurkovića, tokrat v režiji Nicka Upperja in koprodukciji Kulturnega društva B-51 z bolgarskim Dramskim teatrom Vratza in makedonskim Malim dramskim teatrom Bitola. Zgodba se dogaja v majhnem stanovanju mestnega bloka, kjer tri ženske, mati, sestra in žena, objokujejo smrt svojega moškega – sina, brata in moža; vsebinsko je predstava navezana na starodavni črnogorsko-albanski običaj tobelij, kjer so se dekleta v družinah brez moškega potomca zaobljubile nedolžnosti in prevzele vlogo moškega. Ex Ponto bo gostil tudi plesno predstavo Tant'amati v izvedbi istoimenske plesne skupine, ki jo je oblikovala belgijska koreografinja Erika Zueneli. Ta se največ ukvarja s človeškimi telesi v konkretnih situacijah in vsakodnevnimi življenjskimi odnosi, ki so bistven del človekovega obnašanja.