V novo sezono bo Anton Podbevšek Teater (APT) vstopil aprila in do jeseni izvedel štiri nove uprizoritve, ki bodo nastale v sodelovanju z različnimi koproducenti. Predstave bodo raziskovale in na novo tolmačile širši javnosti povečini znana besedila. Ravnatelj gledališča Matjaž Berger pravi, da je bil vzgib za ta izbor dvojen in večplasten: »Poiskati, izumiti, prepotovati, priti, prehoditi, premisliti, kako naprej ali ven ali na novo in neznano; kako izumiti novo mesto človekovih emancipatoričnih potencialov in kako izumiti novo mesto izjavljanja.«

O ljubezni in Novem mestu

Predstava Prevzetnost in pristranost: prizorišče Dvojega, ki bo aprila zagnala sezono v APT, bo ponudila nov pogled na slavni roman angleške pisateljice Jane Austen in javni dialog Hvalnica ljubezni francoskega misleca Alaina Badiouja. Pri adaptaciji besedila je asistirala Eva Mahkovic, za režijo in koncept pa je poskrbel kar Berger. Ta razkriva, da uprizoritev, ki bo v sodelovanju s Cankarjevim domom postavljena kot sinteza postdramskega poskusa in filozofske prečnice, tematizira »ljubezen, ki jo je treba na novo iznajti«.

Prav tako spomladi bosta na sporedu produkciji, vezani na 650-letnico Novega mesta, ki sledita besedilom novomeških avtorjev 20. stoletja, Slavka Gruma in Mirana Jarca. Grumov tekst Dogodek v mestu Gogi bo na oder postavil Jaša Koceli, ustavil pa se bo predvsem pri vprašanju, kako preplesti gledalčev pogled v mesto med nevroze in krike njegovih prebivalcev. Kot koproducent bo tu priskočil zavod Bunker, medtem ko bo predstava Novo mesto – readymade, ki se ozira k Jarčevemu romanu Novo mesto, odprla sodelovanje z Gledališčem Glej. Uprizoritev bo režiral Mare Bulc, ki želi združiti novomeške umetnike današnjega časa in se z njimi vprašati: »Kaj boš (naredil) kot umetnik, če bo prišla vojna?« Obenem bodo ob 650-letnici Novega mesta v APT septembra pripravili tridnevno performativno akcijo Molk mesta – mesto molka, ki jo bodo posvetili pokojnemu novomeškemu slikarju in grafiku Vladimirju Lamutu.

Čas po post-postmoderni

Sezona se bo programsko sklenila novembra s plesno predstavo z delovnim naslovom Veter, pesek in zvezde, ki se naslanja na istoimenski roman enega najbolj taktilnih avtorjev 20. stoletja Antoina de Saint-Éxupéryja. Koncept in koreografijo bo prevzel Iztok Kovač, kot koproducent pa bo pristopil Zavod En-Knap.

Sicer pa bo celotna prihajajoča sezona potekala v duhu misli poljskega aforista Jerzyja Leca: »Kdo ve, kaj bi še vse odkril Kolumb, če mu ne bi na poti stala Amerika.« Zakaj so se v teatru oprli na ta mnogoplasten, dvoumen in duhovit citat, pojasnjuje ravnatelj: »Za APT je gledališče vsekakor oblika misli, ki napotuje na pot odkrivanja neznanega in nepripoznanega v znanem. Inspiracija je v naklonu gledaliških raziskav k refleksiji in tudi nujnih rektifikacijah misli in raziskovalnih praks, če se – in seveda nujno se – kaj temeljnega na poti (i)zgubi ali odkritje napačno imenuje. Zato 'Kolumb' in 'Amerika', odkrivanja in odkritja in konstitutivne zmote o(b) njih, zato težnja k emancipatoričnim uvidom in k beckettovskemu zavedanju o redukciji, o nemoči in o odvzemanju materiala, v času brez imena, času po post-postmoderni.«