V organizaciji zavoda Flota se danes v Murski Soboti odpira že deveti festival sodobnega plesa Fronta, ki bo trajal do sobote. V treh dneh se bo na njem srečalo več kot sto plesalcev, koreografov, pedagogov, teoretikov in programskih vodij iz Slovenije, Avstrije, Francije, Hrvaške, Velike Britanije in drugod, predstavam pa se bodo pridružili tudi razni pogovori in okrogle mize.

Mladi kot prihodnost plesa

»Letos imamo najbolj enoten program festivala doslej – v predstavah sta poudarjena plesna fizikalnost in prepletanje v soodvisnosti,« pojasnjuje umetniški vodja festivala Fronta Matjaž Farič. Oboje je, kot pravi, prisotno tudi v otvoritveni francosko-nemški predstavi Meja (Borderline) v izvedbi skupine koreografa Sébastiena Ramireza. »V njej je poudarek na gibalnosti, ulične prakse, kot je hiphop, pa se prepletajo s sodobnim plesom in atraktivnim navideznim lebdenjem,« napoveduje Farič. Koreografija je delo omenjenega Ramireza in Honji Wang, ki sta navdih zanjo poiskala v svojih življenjskih zgodbah in soočanju različnih svetov, saj sta bila v svojem izvornem okolju oba del neke »druge« kulture.

Na festivalu se bodo med drugimi predstavili tudi mladi plesalci z mednarodnega plesnega tekmovanja OPUS 1 ter dijaki in študenti sodobnega plesa iz Avstrije, Hrvaške in Slovenije. »Mladim smo dali možnost, da se pokažejo, saj so prav oni prihodnost sodobnega plesa,« poudarja Farič. »So celo tako dobri, da se lahko kosajo tudi s starejšimi, zato smo jih v program umestili na način, ki ne bo zgolj predstavitev plesnih akademij in šol, ampak se bo približal ostalemu programu.«

Ponovno se na festival Fronta vrača znani britanski koreograf Robert Clark, tokrat s predstavo Enako, razlika, spet (Same, difference, again), ki je nastala v okviru podiplomskega programa  na plesni akademiji SEAD v Salzburgu, bo pa tudi mentor na plesnih delavnicah, ki bodo potekale v sodelovanju z JSKD. Festival bo sicer sklenila predstava Staff (Opora) španske skupine La Intrusa Danza. Projekt po besedah organizatorjev zaznamuje »izjemna in brezkompromisna telesnost v presunljivem kontaktnem plesu«. Izkupiček zaključne dobrodelne zabave, ki bo potekala v murskosoboškem MIKK, pa bodo namenili humanitarnemu delavcu Tomu Križnarju.

Denar ni merilo za kakovost

Teoretski del festivala bo med drugim ponudil razpravo o organizacijskih strukturah v domačem sodobnem plesu s poudarkom na slovenski plesni platformi Gibanica, kjer bodo uvodoma predstavili novo dvojno številko revije Maska z naslovom Premiki sodobnega plesa II, ki bo služila kot dokument za zgodovinjenje slovenskega sodobnega plesa. V nadaljevanju bodo z gosti iz tujine primerjali organizacijski ustroj slovenskega sodobnega plesa z mednarodnimi organizacijskimi strukturami in poskušali ugotoviti, kateri modeli bi bili uporabni tudi v slovenskem prostoru. »Produkcija sodobnega plesa namreč pri nas v zadnjem času nastaja v vedno bolj težavnih razmerah in okrnjenih formatih,« pojasnjuje Farič. Tudi Fronta se sooča s podobnimi finančnimi tegobami, saj jih je ministrstvo za kulturo, njihov najpomembnejši finančni vir, na enem izmed razpisov izločilo iz financiranja.

Ob teh zagatah pa Matjaž Farič dodaja, da je to »realnost, s katero je treba živeti«; kot pravi, festival količinsko tokrat resda ponuja nekoliko manj, vendar želijo ohraniti kakovostno raven, ki je bila dosežena v preteklih osmih edicijah te prireditve, s tem pa tudi zvesto občinstvo. Obiskovalci bodo za vstopnice odšteli simbolni en evro, ker »umetnost ni zastonj in ne zaman«. Lahko pa prostovoljno prispevajo več, če to zmorejo in če presodijo, da je vredno podpreti festival in dosežke gostujočih umetnikov, dodajajo organizatorji.