Mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica že šestnajstič z raznovrstnimi vragolijami zapolnjuje ulice, trge ali mostove različnih slovenskih mest. Prvo domino je že v četrtek potisnil v Izoli, nato obiskal še nekaj drugih mest, jutri pa prihaja še v Ljubljano, kjer bo, kot vselej, postregel z najobilnejšim programom. A vodja festivala Goro Osojnik ob tem poudarja, da je Ana Desetnica v vsakem od mest pravzaprav dobila svojo obliko in zato ne smemo več govoriti o enem samem festivalu, ki kroži po Sloveniji, temveč o »različnih cvetovih, ki sestavljajo socvetje«.

Med umetnostjo in protesti

Glavnino dogodkov bo Ana Desetnica, ki se kot živ organizem iz leta v leto spreminja, ponovno prinesla v Ljubljano, a so žanrsko raznovrstno dogajanje gledalci dobili in ga še bodo tudi drugod. Na meniju so klovnade, žonglaže, gledališki ritual ali postavitev živih kipov kot tudi zračnogibalni glasbeni performans in ognjeni spektakel, prvič pa občinstvo navdušuje tudi igranje z živim prometom. Organizatorji postavljajo v ospredje dve véliki predstavi, in sicer Iskani, vertikalni ples v kombinaciji z videoprojekcijo v izvedbi italijanskega dvojca eVenti Verticali, ki je že bil uprizorjen v Novi Gorici, v prihodnjih dneh pa bo na sporedu še v Mariboru in Ljubljani, ter ognjeno pripoved Flam & Co belgijske zasedbe Kompanie Ofwell, ki si jo jutri lahko ogledate v ljubljanskem Parku slovenske reformacije. Omeniti pa velja še koprodukcijo GAM & LJUD Mati Korajža z več kot štiridesetčlansko mednarodno ekipo nastopajočih, ki je po motivih Bertolta Brechta nastala lani pod streho Evropske prestolnice kulture.

Festival se bo navezal tudi na aktualno dogajanje, in sicer nedavne proteste, saj so ti zavzeli enako prizorišče kot Ana Desetnica, torej ulico. Tako bosta program zasedla mednarodni simpozij z naslovom Ulično gledališče kot urbana zvrst prihodnosti, ki bo potekal v knjigarni Behemot, ter okrogla miza Umetnost in demonstracije: vloga uličnega gledališča v množičnih protestih v Španskih borcih. »Ko so se protesti začeli širiti po vsej Sloveniji, je bilo očitno, da se je med ljudmi na ulici pojavila neverjetna kreativnost. Tako se bomo na simpoziju in okrogli mizi spraševali, kakšna je povezava med ulico kot prostorom gledališča in ulico kot prostorom političnega boja,« izhodišče za strokovni del festivala, ki se ga bodo udeležili tako domači kot tuji teoretiki, ponudi motor teh dveh dogodkov, filozof in igralec Gregor Moder.

Ljubezen po naključju

V prestolnici se bo Ana Desetnica naselila na že standardne lokacije, kot so Prešernov trg, Novi trg ali nekateri mostovi čez Ljubljanico, kot vselej pa bo tudi tokrat zašla na nova prizorišča. Šestnajsta edicija bo namreč občinstvo popeljala precej stran od mestnega jedra, v Moste, in sicer pred Španske borce, klub Zlati zob in na tamkajšnje otroško igrišče. Na tem območju se bo v soboto tudi zaključilo dogajanje v prestolnici, ko se bo Ana Desetnica spojila s festivalom Poletje v Mostah in priredila tradicionalni piknik, na katerem ne bodo ponujene le številne ulične predstave, temveč se bodo obiskovalci lahko priučili tudi različnih aktivnosti, kot je žongliranje, in spoznali delovanje posameznih društev. Sicer pa bo festival zadnjo besedo rekel v Kamniku, ko se bo 12. julija poslovil z že omenjeno predstavo Mati korajža.

Na vseh dogodkih bo Gledališče Ane Monro promoviralo preprost slogan Pozdravimo se!, ki ne pomeni le »pomahajmo si«, temveč tudi ozdravimo se kot družba. Z njim želijo na ulico vnesti nekoliko več medsebojne prijaznosti in spoštovanja, da bo svet lepši in znosnejši. Da se ignoranca ne splača, priča tudi resnična zgodba, ki jo je pred desetletjem zakrivil eden izmed nastopajočih na Ani Desetnici; ta je naključnega moškega iz publike vprašal, ali ljubi žensko poleg sebe, ki je gledalec ni poznal. Gledalec je v šali seveda rekel »da« in danes je z gospo srečno poročen.