Blejsko festivalsko poletje pozna dva tradicionalna glasbena festivala – Mednarodni glasbeni festival Bled in Okarina Etno festival. Prvi se začenja nocoj ob 20.30 v cerkvi sv. Martina z nastopom Chicago Master Singers in beleži že svojo 19. izdajo, drugi bo avgusta že 24. leto.

Čas med 1. in 17. julijem je torej rezerviran za dogodke, navezane na klasično glasbo, kot si jih je zamislil umetniški vodja festivala, docent in violinist Jernej Brence. Festival Bled je pod njegovim vodstvom prejel kar nekaj mednarodnih in tudi domačih nagrad, sicer pa festivalske korenine segajo v leto 1995. Takrat je skupina dunajskih študentov pod vodstvom profesorja Michaela Frischenschlagerja, med katerimi je bil tudi Brence, izvedla več večernih koncertov. Z leti je festival to virtuozno noto obdržal, dodal mednarodno tekmovanje za violino, violo in komorno igro ter začel prirejati glasbeno raznorodne koncerte. Glasbena druženja so obogatili še z mojstrskimi tečaji, ki jih bodo tudi tokrat zaključili s finalnim koncertom, ki bo 12. julija v Grand Hotelu Toplice.

Program bo že tradicionalno obarvan godalno, letos s posebnim poudarkom na vokalni glasbi. Tak bo že nocojšnji uvodni koncert, ko bodo nastopili dekleta in fantje iz vokalne zasedbe Chicago Master Singers, ki precej vrhunsko izvajajo sakralno zborovsko glasbo. Odkar jih vodi Alan Heatherington, se je zbor občutno razširil, v Slovenijo je pripotovalo kar 200 pevcev. Heatherington jih je doslej popeljal že na deset koncertnih turnej v Evropo. Vokalen pa bo tudi koncert z Voroneškimi dekleti 9. julija. Gre za 25-članski ženski ansambel Ruske državne filharmonije, ki je kot nekakšna opozicija Ruskim kozakom.

Sicer pa bodo večerni programi tudi tokrat temeljili na lastnih produkcijah. Cello attacca! je ansambel violončel, kjer so zbrani učenci naše koncertne mojstrice Karmen Pečar. Violin against viola je projekt, kjer se bodo soočali profesorja Robert Szreder in Matthias Maurer ter študenti. Mala blejska glasba bo večer komorne glasbe z dvema slovenskima godalnima kvartetoma Evigilans in Arseia, The Show bo postregel z arijami in ansambli iz različnih oper, operet in zarzuel v režiji operne pevke Edite Garčević Koželj. Obljubljajo še en avtorski večer, ki so ga poimenovali Romantic violin. Nekoliko bolj sproščeno bo druženje zadnji dan festivala, ko bodo na Belvederju nastopili Balkan Boys in Hari Mata Hari.

Proračun festivala pomaga napolniti lokalna skupnost oziroma Zavod za kulturo Bled, nekaj je sponzorjev, so pa tudi razočarani, »saj smo po petnajstih letih izgubili zaupanje strokovne komisije ministrstva za kulturo, to pa nas sili v komercialne kompromise«, potarna Brence. »Žal se ne moremo znebiti občutka, da gre za centralizacijo slovenske kulture. Toda mi ostajamo naši mladini zvesti, trudimo se, da bi lahko spoznali čim več različnih kultur, estetik in šol, predvsem pa smo ponosni, da so na avdicijah za evropsko zaveso ravno tako uspešni.« im