Začelo se je v četrtek zvečer v Klubu CD z argentinsko glasbenico Juano Molino, ki ni skrila presenečenja nad polnimi sedeži in stojišči. Obranila je sloves »neponovljive, čudovite, čarobne«; tako kot sama ne kaže svojih 50 let, je tudi njen elektro-akustični pop-folk svež in mladosten ter v živo še toliko bolj dražljiv. Preplet ambientalnih elektronskih pristopov, razigranega muziciranja in sanjavo-opojnega vokala je nepretenciozno moderen in ne skriva južnoameriških korenin, iz katerih izvira njena originalnost.

Petkov koncertni program je bil razprodan. 1200 ljudi je v Katedrali Kina Šiška dočakalo ambasadorja etiopskega jazza in etiopske letalske družbe Mulatuja Astatkeja. Radoživi in radovedni 70-letnik si je s prisotnostjo med ljudmi pred koncertom in po njem pridobil prisrčno naklonjenost in postal siva eminenca letošnje Druge godbe. Tokrat se je v Ljubljani predstavil z izstopajočimi obrazi londonske jazz scene; čeprav se je vedelo, kdo je zvezda, je ansambel dihal enakopravno, kar je podpihovalo pozitivnost nastopa, hrumeči solo Johna Edwardsa na kontrabasu pa je bil prvi pok petkovega večera. Na istem odru je nadaljeval še en gost iz Afrike, tuareški kitarist Bombino. Po akustičnem uvodu se je z bendom priključil na elektriko in dlje, ko so bili priklopljeni, bolj je naraščal ritmični stampedo in spravljal virtuoza na kitari v trans. Ob skoraj nerazpoznavnih skladbah z zadnje plošče Nomad smo slišali tudi nove stvaritve z reggae pridihom. Prizadetost s smrtjo babice, ki je Bombinu umrla pred dnevi, je vplivala na manko mehkobe v igranju. Kar nekajkrat je pošteno pobezljal in med poslušalstvom zbudil skepso ali jih vrgel v nekontroliran odklop.

Sledila je selitev na Metelkovo. V Menzi pri koritu je »eden in edini« Wang Li uprizoril meditativni koncert. V Parizu živeči kitajski mojster drumljic in kalabaša je te instrumente subtilno spremenil v stroje drona, industriala, elektra in noisa. S skromnostjo in posvečenostjo je brez pocukranih newagerskih elementov prizemljil prisotne in uprizoril vrhunec letošnjega festivala. Drugače, razigrano in vroče, je bilo v nabito polni Gali hali, kjer je hiphop publika jedla z roke zagovornici globalne črnske kulture Akui Naru. Petkov koncertni del je zaključila korejska zasedba Jambinai v Channelu Zero. Šlo je za drugo azijsko atrakcijo večera, ki vehementno zliva prvine korejske tradicionalne glasbe s postrockom. Oba azijska zastopnika sta pokazala, kako pomembna je tišina v glasbi. Škoda le, da ni bilo mogoče bolje videti na stolih in po tleh sedečih Jambinai med izvajanjem njihove ambientalno gromke in viharne glasbe.

Če je bil drugogodbaški petek v znamenju Afrike in Azije, je bila sobota zaznamovana z Balkanom. Prvi je oder Kluba CD zgodaj popoldan zasedel turški kvartet Rubato z istanbulsko melanholijo. Ponovno poln klub je toplo nagrajeval vsako kompozicijo, ki pa niso izžarevale z imenom zasedbe deklarirane ekspresije in svobode. Sledili so makedonski Foltin; z gostoma Vaskom Atanasovskim na altsaksofonu in Nataliom Suedom na tenorsaksofonu so razgreli vzdušje do plesa in stoječih ovacij. Morda bi bilo bolje, da bi Foltin nastopili pred Magnificom v Križankah, a bi mu utegnili skaziti naslov prvega slovenskega glasbenika v vlogi glavne zvezde Druge godbe. Pred spodobno polnim avditorijem je ta salonski šarmer ob spremljavi Srbskega vojaškega orkestra in posebnih gostov, Slovenskega okteta, uprizoril gala koncert. Od drugih se je razlikoval ne le po večinskem občinstvu, ki je iz festivalskega paketa izbralo samo ta koncert, ampak tudi po odsotnosti presežkov in vročice. Ta je znova narasla na zaključnem koncertu Jimmy Barka Experience v nabitem Channelu Zero, ki so z mešanico godb, ritmov in samplov sprožili še zadnji ples jubilejne izdaje festivala, ki ji je uspel velik met: napolniti koncerte, osvežiti vrste z mlajšimi občinstvi, zbuditi pozornost s podpornim programom in prepričati s transgeneracijsko aktualnim programom. S koprodukcijami z drugimi organizatorji in prizorišči je pokazala, da je napredek možen samo v sodelovanju in medsebojni podpori, ki koristi vsem vpletenim. Boljšega darila si Druga godba ni mogla želeti.