Prestrašeni dijaki so 16. aprila, ko je voda že začela vdirati v trajekt, večinoma ubogali navodila posadke, da naj ostanejo v kabinah. Do besede so danes prišli tisti, ki so imeli srečo, da so se na koncu vendarle uspeli rešiti.

Reševali so jih »neubogljivi« sošolci

Mnoge od njih so iz kabin tik pred zdajci, ko je voda že segala čez njihove glave, potegnili »neubogljivi« sošolci, ki so kljub navodilom odšli iz kabin na prosto.

Kot je dogodke danes obnovil eden od preživelih, so najprej samo čakali v kabini. Ko je voda začela vdirati noter, so si nadeli rešilne jopiče in se odločili, da poskušajo odplavati skozi vrata, ki so bila nad njihovimi glavami. Ven so jih pomagali potegniti tisti dijaki, ki so ušli že pred njimi.

Preživeli dijaki so sicer danes pričali prvič. Da jim ni bilo treba na dejansko sojenje v mestu Gwangju, so pričali na okrožnem sodišču pri Seulu v bližini njihovih domov.

Umrlo več kot 300 ljudi

V nesreči pri otoku Jeju so sicer umrli kar 304 ljudje, večinoma najstniki iz iste srednje šole, ki so bili s trajektom na šolskem izletu.

Posadka Sewola je obtožena malomarnosti in prehitre zapustitve ladje, kapitan in še trije člani posadke pa celo umora iz malomarnosti. Tožilstvo namreč ocenjuje, da so k velikemu številu mrtvih pomembno prispevala dejanja kapitana in članov posadke, med drugim njihov ukaz potnikom, naj ostanejo v kabinah.

Preiskovalci so sicer ugotovili, da je bil trajekt tudi nezakonito predelan, tako da je lahko prevažal več potnikov in blaga, in v času potopitve tudi prenatovorjen. Ločeno tako pravosodni organi preganjajo tudi predstavnike družbe Chonghaejin Marine, lastnice trajekta.