Sodnik višjega sodišča v Galiciji je sicer strojevodji naročil, da se vsak teden oglasi sodišču, prepovedal mu je zapustiti Španijo, prihodnjih šest mesecev pa Garzon Amo tudi ne sme voziti vlaka.

Ko je pritisnil na zavoro, je bilo že prepozno

Vir blizu preiskave je povedal, da je Garzon na zaslišanju potrdil, da se je nesreča zgodila zaradi človeške napake in ne zaradi tehničnih težav. Ponovil je, da vozil 190 kilometrov na uro na odseku proge, kjer je omejitev 80 kilometrov na uro.

Garzon, ki je bil v nesreči lažje poškodovan, je še povedal, da se je tako zmedel, da ni vedel, na katerem delu proge je, in da bi moral upočasniti. Ko je pritisnil na zavoro, je bilo že prepozno, je navedel vir.

Najhujša železniška nesreča v 40 letih

Policija je strojevodjo pridržala v četrtek, dan po najhujši železniški nesreči v Španiji v več kot 40 letih. V nedeljo so ga vklenjenega prepeljali na sodišče za zaslišanje, ki je bilo zaprto za javnost. Noč pred tem je Garzon preživel v policijski celici.

Le nekaj ur pred zaslišanjem je prišla novica, da je umrla še ena potnica, ki je bila v nesreči ranjena in se je borila za življenje. Skupno število žrtev nesreče se je tako povzpelo na 79.

Spominska maša za žrtve

Zadnja smrtna žrtev je bila ameriška državljanka. Sodišče v pokrajini Galicija, kjer je prišlo do iztirjenja, je zatem uradno sporočilo, da je v nesreči življenje izgubilo devet tujcev.

Pred katedralo v Santiagu de Composteli, priljubljenem romarskem središču, ljudje polagajo cvetje in prižigajo sveče. Danes zvečer bo tam potekala spominska maša za žrtve, ki se je bosta udeležila tudi premier Mariano Rajoy in španski princ Felipe.

Strojevodjo opozorili, naj upočasni

Predsednik španskega upravljavca železniškega omrežja Adif, Gonzalo Ferre, je poudaril, da je bil Garzon Amo štiri kilometre pred krajem nesreče opozorjen, naj upočasni. Strojevodja je po poročanju medijev v klicu na pomoč takoj po nesreči poleg tega priznal, da je na ovinku, na katerem je omejitev 80 kilometrov na uro, vozil s hitrostjo 190 kilometrov na uro.

Nek prebivalec, ki je takoj po nesreči pritekel na prizorišče, je v televizijskem pogovoru, objavljenem v nedeljo, dejal, da mu je strojevodja nekaj minut po nesreči povedal, da ni mogel zavirati. »Rekel je, da bi moral upočasniti na 80 kilometrov na uro, a da ni mogel, in da je peljal prehitro,« je Evaristo Iglesias dejal televiziji Antena 3.

»Želim si umreti«

Skupaj s še nekim moškim je Iglesias po lastnih besedah strojevodjo pospremil na prizorišče nesreče. Garzon Amo je menda ves čas ponavljal: »Želim umreti! Želim umreti! Tega nočem gledati!«

Železniška družba Renfe je po nesreči sporočila, da je strojevodja za podjetje delal že 30 let, od tega 13 let kot strojevodja. Skozi usodni ovinek je brez težav zapeljal že 60-krat.