Devetodstotno zmanjšanje števila smrtnih žrtev v številkah pomeni, da je v preteklem letu na cestah umrlo 3000 ljudi manj kot leto prej. Vendar še vedno vsak dan na evropskih cestah umre 75 ljudi, opozarjajo v komisiji.

Številke po EU se sicer precej razlikujejo. Velika Britanija, Švedska, Nizozemska in Danska poročajo o približno 30 umrlih na milijon prebivalcev, medtem ko so prometne nesreče na Poljskem, v Grčiji, Romuniji in Litvi lani terjale več kot 90 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev.

Evropski akcijski program za varnost v cestnem prometu 2011-2020 določa ambiciozne načrte za prepolovitev števila smrtnih žrtev na evropskih cestah v omenjenih desetih letih. Vsebuje predloge, usmerjene v izboljšanje vozil, infrastrukture in pravilnejše ravnanje udeležencev v cestnem prometu.

Na vsako smrtno žrtev na evropskih cestah je 10 oseb resno in 40 lažje poškodovanih

Nedavne ključne pobude zajemajo novo vozniško dovoljenje EU s strožjimi pravili dostopa mladih do močnih motorjev, nacionalne načrte za kazenski pregon, ki so jih predložile članice in so bogat vir najboljših praks, ter pravila čezmejnega kazenskega pregona za prometne prekrške, storjene v tujini.

Komisija pa napoveduje tudi nove ukrepe, s katerimi želi zmanjšati tudi število resnih poškodb. Na vsako smrtno žrtev na evropskih cestah je namreč 10 oseb resno in 40 lažje poškodovanih.

Novi ukrepi vključujejo sprejetje skupne opredelitve hude poškodbe v cestnem prometu, veljavne od leta 2013, izboljšanje zanesljivosti zbiranja podatkov držav članic o hudih poškodbah - prvo poročanje z uporabo primerljivih metod zbiranja podatkov za celotno EU in uporabo nove opredelitve je predvideno za leto 2014 - ter načelo določitve cilja EU za zmanjšanje števila hudih poškodb v cestnem prometu.

O predlagani strategiji Evropske komisije bodo junija razpravljali prometni ministri EU.