Prevažanje motorne kose namreč tudi v večjih avtomobilih zahteva, da podremo kakšen sedež. A ne pri Hondi UMC 435E, kombinirani motorni kosi, ki jo lahko vozimo v še tako majhnem avtomobilu.

Meter dolga osnovna enota

Motorna kosa Honda UMC 435 je sestavljena iz dveh delov. Osnova je štiritaktni motor z močjo 1,0 kW in osjo, na katero namestimo izbrani nastavek – glavo z nitko, žago za obžagovanje, škarje za živo mejo in podobno. Preizkušena motorna kosa torej ni zgolj kosa, temveč bolj orodje in sistem, ki ga je moč nadgrajevati z dodatnimi priključki in podaljški. Honda ponuja različne podaljške – poleg žage, škarij in kosilne glave še puhalnik, prekopalnik in robilnik. Priklop priključkov je izveden zanesljivo, preko zvezdastega prenosa in dvojnega sistema za pritrjevanje. Priključek se najprej zaklene z zatičem, nato pa pričvrsti z vijakom. Nastavki so nameščeni trdno, zaradi zatiča, ki se zaklene zgolj v pravilnem položaju, pa priključka ni možno namestiti napačno.

Štiri metre dolg obrezovalnik

Honda ponuja osnovno enoto in priključke popolnoma neodvisno, kar pomeni, da lahko svojo napravo sestavimo po želji. Večina kupcev se sicer najprej odloči za nakup glave z nitko, kar kaže, da pri Hondi UMC 435E prepriča že možnost praktičnega shranjevanja in transporta. Osnova enota z motorjem je namreč dolga le dober meter, podobnih dimenzij pa so tudi priključki. Te lahko dodatno izkoristimo s podaljški. Na voljo sta daljši (100 cm) in krajši (50 cm), med motor in priključek pa lahko namestimo kar dva. To pomeni, da lahko sestavimo tudi približno štiri metre dolg obrezovalnik vej ali žive meje. Uporabnost tako dolge naprave je zaradi teže in nihanja osi sicer omejena, je pa še vedno možno obrezovanje posameznih vej. Pri uporabi enega podaljška tega problema ni, saj ni upogibanja podaljškov, teža in težišče naprave pa sta še vedno obvladljiva. Delovni kot škarij za živo mejo je nastavljiv (pri 50 cm dolgem rezilu za 54o, pri 54 cm dolgem rezilu pa za 90o), tako da lahko urejamo tudi visoko rastje. Pri težje dostopnih mestih je dobrodošlo, da štiritaktni motor omogoča delovanje v prav vseh položajih.

Izjemen štiritaktni motor

Po škarjah za živo mejo in žagi smo se lotili dela pri tleh. Preizkusili smo puhalnik, kosilno glavo in prekopalnik, ki je odličen za rahljanje že prekopane zemlje in okopavanje okrog rastlin, njegova največja prednost pred namenskimi prekopalniki pa je okretnost. Brez težav namreč lahko delamo okrog debel in rastlin, med vrstami na vrtu in v sadovnjaku. Kosilna glava z nitko je tipičen Hondin izdelek. Je kompaktna in trpežna, namenjena resnemu delu in primerljiva z glavami na večjih motornih kosah. Puhalnik sicer ni tako močan kot samostojne naprave, zato pa se nam je nadzor zaradi bočnega nošenja in ožjega curka zraka zdel ugodnejši kot pri velikih napravah.

Štiritakten motor s prostornino 35 cm3 je tih, majhen in lahek, njegov zagon pa je povsem preprost. Pri toplem motorju zadošča le nežen poteg, zato lahko koso sami preprosto zaženemo, tudi ko je nameščena na oprtniku. Kakovost Hondinih štiritaktnih motorjev je dobro znana, zato bo verjetno dovolj, da spomnimo le na nekatere prednosti njenih motorjev – majhno porabo goriva, bistveno manjše emisije izpušnih plinov kot pri dvotaktnih motorjih, manjši hrup in uporabo čistega bencina brez potrebe po pripravi mešanice z oljem.

Za velike in majhne avtomobile

Če je narava vašega dela takšna, da z motorno koso kosite na več lokacijah, bo Honda UMC 435E prava izbira. Tako mobilne naprave namreč zlepa ne boste našli, saj so običajne kose dolge približno 180 centimetrov, nekoliko mobilnejši so edino trimerji z zakrivljeno osjo (Hondin UMS 425 LE je dolg 166 cm), ki pa so šibkejši. Honda UMC 435E je zmogljivo orodje, ki bo prepričalo tudi zaradi možnosti nadgrajevanja z novimi priključki. V nekaterih primerih so morda namenske naprave res v prednosti, a zaradi večje svobode pri delu in preproste uporabe blesti tudi takšna kombinirana kosa. Na testu nas je navdušila že takrat, ko smo ugotovili, da v majhnem prtljažniku avtomobila prevažamo pet različnih naprav.