Izrazit sredozemski temperament
Španski Seat velja za temperamentno avtomobilsko znamko, njihov najbolj športen in najbolj vroč model pa je nedvomno leon. Najbolj je zaslovel v prvi generaciji, v drugi je bil nekoliko preveč ekstremen, novi bo spet bolj umirjen. Pred štirinajstimi leti je španska podružnica presenetila sebe in konkurenco. Takrat novi leon je bil avtomobil atraktivnega videza, spodobne prostornosti, preverjene tehnike in zmerne cene. Bil je pravi nasprotnik Volkswagnovemu prvaku golfu, avtomobil, ki je znal navdušiti tako športne individualiste kot družinske očete, ki vozijo s klobukom na glavi. Že zelo kmalu so pri Seatu ponudili zelo široko paleto bencinskih in dizelskih motorjev, športnim sladokuscem pa tudi vrhunsko različico cupra, ki se je med drugim ponašala z močnim bencinskim šestvaljnikom in štirikolesnim pogonom. Prvo generacijo so izdelovali dobrih osem let, leta 2006 pa je leon druge generacije zabeležil tudi najboljši letni prodajni rezultat. Pri nasledniku je bilo še več poudarka namenjenega športnosti, toda prav zato so pri Seatu izgubili nekaj bolj tradicionalno usmerjenih kupcev. Pri oblikovanju je imel glavno besedo Walter da Silva, ki je pred tem skrbel za podobo znamke Alfa Romeo, z drugo generacijo leona pa je požel vrsto priznanj. Med številnimi motorji je leon dobil tudi bencinske stroje z neposrednim vbrizgom in turbodizelske z vbrizgom goriva po skupnem vodu. Od matičnega koncerna Volkswagen je sposojen tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Tudi v tej generaciji je Seat ohranil športno različico cupra, nič pa ni bilo slišati, da bi morda spravili na ceste tudi karavansko različico.