"Eden od argumentov za preložitev del je tudi večja pretočnost prometa v turistični sezoni, ki smo jo hoteli zagotoviti z vinjetami. To pa ne bi bilo mogoče pri večjih zastojih zaradi del na cesti," so nam včeraj pojasnili na ministrstvu in dodali, da prepoved ne zajema del, ki so jih gradbena podjetja že začela izvajati.

***VIDEO: Minister Žerjav nalepil prvo slovensko vinjeto***

Kot smo poročali že včeraj, je minister Žerjav pred dobrim tednom upravi Darsa, ki jo vodi Tomislav Nemec, pisno naročil, naj med 1. julijem in 1. septembrom zaradi turistične sezone ne izvaja rednih obnovitvenih del na avtocestnih odsekih, razen na ljubljanskem obroču. Več neuradnih virov nam je včeraj potrdilo, da so vodilni možje Darsa sprva nasprotovali ministrovi odločitvi. To naj bi utemeljevali z ocenami, da obnovitvena dela na precejšnjem številu odsekov ne bodo povzročila večjih zastojev, in varnostnimi razlogi. Dars se namreč za obnovitvena dela, mednje spadajo tudi preplastitev in krpanje vozišč, odloči takrat, ko strokovnjaki presodijo, da je poškodovano vozišče premalo varno za promet.

Kljub temu je uprava Darsa popustila pod ministrovimi pritiski in v torek, torej teden po prejemu dopisa, sprejela sklep o preložitvi večine del v skupni vrednosti 36 milijonov evrov. Ob tem velja opozoriti, da nadzorni svet, ki ga vodi Franci Slak, po dostopnih podatkih ni obravnaval ministrove zahteve, čeprav v njem sedi tudi Tomaž Vidic, vodja direktorata za ceste pri ministrstvu. Na ministrstvu sicer včeraj niso hoteli razkriti, kaj sta se Vidic in Nemec dogovorila na sestanku v začetku junija, na katerem naj bi visoki predstavnik ministrstva Darsu že prižgal zeleno luč za začetek obnovitvenih del.

Že v prihodnjih mesecih bo znano, kako bo ministrova odločitev vplivala na poznejši potek del, ki se bodo zelo verjetno zavlekla v zimske dni. "Res je, da je težava pri poletnih obnovah gneča v prometu, a letos nas je oviral že moker junij. Asfalt se ob dežju namreč ne more sušiti. Če površina ni suha, ni zlepljenosti, kar pomeni slabšo kakovost," je včeraj za Dnevnik povedal Izidor Premrl iz Cestnega podjetja Ljubljana (CPL).

"Za popravljanje vozišč so pomembne tudi visoke temperature, ki omogočajo sušenje asfalta, predvsem vrhnjih, finih plasti. Prav zaradi nizkih temperatur pozimi ne obnavljamo cestišč, ker se asfalt prehitro ohladi in posledično zgosti, onemogočena pa so tudi dela v asfaltnih bazah," je razložil Premrl. "Če se bodo obnovitvena dela lahko začela septembra, bi se mogoče še dalo zvoziti, a pri nas mesec ali dva mineta zelo hitro. Novembra pa se dela zaključijo tudi v tujini," opozarja Premrl in dodaja, da bo nujnih vzdrževalnih del v prihodnosti še več, saj bitumni na slovenskih avtocestah popuščajo hitreje zaradi strmega naraščanja tovornega prometa.

primoz.cirman@dnevnik.si