Z izbiro zmagovalnih projektov se končuje javni arhitekturni natečaj za ureditev širšega območja osrednje ljubljanske tržnice. Izbrani projekti bodo razstavljeni danes, poleg nove podobe tržnice pa obstaja še kup neznank, od tega, kdaj se bo začela gradnja in koliko bo trajala, do tega, kam se bodo med gradnjo selile branjevke.

Kdo je pravzaprav investitor v ta projekt - mesto ali vaše podjetje?

Investitorji za vse natečajno območje še niso natančno določeni. Po načrtu bi morali začeti urejati Mesarski most in Petkovškovo nabrežje. Tu bi po ukinitvi parkirišča dobili nadomestne tržne površine, povezali nabrežje z Vodnikovim trgom in okrepili kapacitete vročevoda. Zato se pri tem delu naložbe pojavljata Energetika z vročevodom in mesto, ki je za Mesarski most predvidelo denar v proračunu. O nadaljevanju pa še ne morem govoriti, ker je konec koncev delo končala šele natečajna komisija.

A vendarle glavnino naložbe predstavlja gradnja podzemne garažne hiše s skoraj 700 parkirnimi mesti pod Vodnikovim trgom in njegova ureditev s prizidkom Mahrove hiše. Zadolžitev za ta projekt je v poslovnem načrtu, torej lahko sklepamo, da boste tudi investitor.

Za nobeno stvar ne morem kar tako reči, kdo bo investitor. Za Mesarski most je sredstva za začetek del predvidela občina v proračunu, mi pa smo v poslovnem načrtu za dve leti predvideli, da bi oktobra najeli kredit, s katerim bi lahko začeli dela za garažno hišo. Mi smo javno podjetje in če tega ne bi imeli v planu, ne bi mogli začeti investicije. Nihče ni tako dober planer, da bi, preden bodo projekti izdelani, že vedel, koliko časa bodo trajala dela in koliko bodo stala. Zdaj je recimo znano, kakšne časovne roke so natečajniki predvideli za izdelavo projektne dokumentacije in njena okvirna cena.

Koliko časa torej imajo za izdelavo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja za garažno hišo in koliko bo ta stala?

Računamo, da bomo naročilo za izdelavo projektov nagrajencem po izteku vseh pritožbenih rokov dali konec aprila. Maksimalni rok za izdelavo projektov za garažno hišo, prizidek Mahrove hiše in ureditev Vodnikovega trga je 360 dni. Sicer upam, da se bomo uspeli dogovoriti za krajši rok, ampak veliko krajši ne more biti. Cena dokumentacije znaša skoraj dva milijona evrov.

Za prihodnje leto ste predvideli še dodatnih dvanajst milijonov evrov posojila, ocenili ste torej, da naj bi bila naložba skupno vredna skoraj 22 milijonov evrov. Torej obstajajo tudi izračuni.

To so ocene, ki so jih izdelali kolegi iz Parkirišč še lani. Znesek je ocenjen glede na izkušnje birojev, ki so gradili garažno hišo Kozolec, in izkušnje drugih investitorjev v garažne hiše. Ta ocena je zelo blizu, saj po izkušnjah izdelava dokumentacije in nadzor ponavadi staneta desetino projekta.

Ali to velja le za garažno hišo ali tudi za preostale predvidene posege?

Le za garažno hišo.

V civilni iniciativi, ki nasprotuje gradnji garažne hiše pod tržnico, se bojijo predvsem, da bo tržnica zaradi gradnje zaprta več let. Kako odgovarjate na to?

Ocene, ki smo jih slišali, pravijo, da naj bi bil najkrajši možni čas gradnje takšne garažne hiše enajst mesecev. Kolikor smo se do zdaj pogovarjali, imamo pa tudi že strokovno poročilo, sta predlagani samo dve rešitvi. Ali izkopati jamo, narediti školjko in morda tudi ploščo ter spodaj dodelovati garažno hišo, kar bi pomenilo, da bi lahko že prej začeli spet prodajati na Vodnikovem trgu, ali pa graditi tunelsko.

Kakšni so možni scenariji?

Če bi šli v tip gradnje, ki bi omogočil prodajo na polovici Vodnikovega trga, bi morali zagotoviti le polovico nadomestnih površin, druga opcija pa predvideva, da bi morali izključiti trg v celoti. Problem pri deljeni gradnji je, da prodajamo občutljive izdelke. Vprašanje je, kakšen bi bil užitek kupovanja prašnega sadja in zelenjave, pri tekstilnih in usnjenih izdelkih pa je to lahko celo usodno. Sam Vodnikov trg predstavlja kar 40 odstotkov vseh naših prihodkov, ti prodajalci pa dejansko od tega živijo. Z zgraditvijo Mesarskega mostu in ureditvijo Petkovškovega nabrežja bi sicer lahko nadomestili polovico površin, izgubljenih na Vodnikovem trgu, vendar bi morali najemnike, ki imajo po več prostorov, prepričati, naj se stisnejo. Poskusimo lahko izkoristiti še Krekov trg, Pogačarjev trg pa je veliko premajhen, da bi z njim nadomestili izgubljene površine.

Druga skrb vzbujajoča stvar so tudi po izkušnjah z drugih gradbišč arheološke najdbe. Vodja ljubljanske izpostave zavoda za varstvo kulturne dediščine Boris Vičič je na primer napovedal dve do tri sezone izkopavanj...

To sem prebral v vašem časopisu. Mogoče on že pozna tip gradnje. Zavod so z MOL povabili k ponudbi za predhodna arheološka vrtanja na Vodnikovem trgu. Do takrat ne znam odgovoriti na to vprašanje. Če bo do tega prišlo, bo projektant pač moral spremeniti nagrajeni projekt, ki je izdelan, kot da bi bil spodaj prazen prostor.

Ali je vaše podjetje vključeno tudi v napovedano gradnjo garaž pod Kongresnim trgom?

Ne.

Je, kolikor ste seznanjeni, odločitev za gradnjo garažne hiše dokončna?

Če ne bo pritožb zoper natečaj, je ta odločitev dokončna.

Kakšni so načrti z drugimi tržnicami? Ste tisto v Šiški že prodali?

Opravili smo cenitev zemljišča in se odločili, da gremo v javno dražbo.

Na koliko je parcela ocenjena in ali bo novi lastnik moral predvideti prostore za tržnico?

Dobrih 2000 kvadratnih metrov velika parcela je skupaj z objekti ocenjena na dva milijona evrov. Tržnica Šiška ni rentabilna in edini pogoj na dražbi bo ponujena cena. Ukinitev te tržnice bomo poskusili nadomestiti s širitvijo na degradirane površine ob tržnici v Kosezah. Tam bomo že na obstoječem delu na novo asfaltirali in postavili nove stojnice.

Je še katera tržnica nerentabilna in ali kje načrtujete novo?

Dali smo dva predloga za strategijo prostorskega razvoja mesta, in sicer, da bi pregledali, ali najdemo primerne površine za tržnico na Fužinah, ki bi lahko deloma prevzela funkcijo tiste v Mostah, in za tržnico na Viču. Predlagali smo tudi, da bi pri na novo načrtovanih soseskah z več kot 5000 prebivalci preverili, ali obstaja možnost umestitve tržnice.