Dars bo tako po sedanjih napovedih vozišče, na katerem je hitrost v slabem vremenu omejena na 60 kilometrov na uro, saniral šele spomladi. Zakaj torej Dars vozišč, ki jih vsak dan v povprečju prevozi 11.000 vozil, ni saniral že pol leta prej? Na ministrstvu zatrjujejo, da "niso preprečili izvedbe sanacije", in dodajajo, da jih Dars sploh ni seznanil o pogajanjih s SCT.

Potrdili pa so, da so Darsu, ki je v stoodstotni državni lasti, "svetovali, naj počaka na rezultate neodvisne strokovne študije", ki so jo pri dunajski tehnični univerzi naročili prav oktobra. "Tudi za nas je bilo pomembno, kdo bo kril stroške dejavnosti," so poudarili na ministrstvu, ki ga vodi Radovan Žerjav. Slednji je po nedavni predstavitvi izsledkov analize avstrijskih strokovnjakov zatrdil, da "sanacije ne sme in ne more plačati Dars". Ta se je s SCT hkrati dogovoril o novembrski sanaciji konstrukcije in hrapavljenju vozišča v predoru Golovec, ki sta ga stala 80.000 evrov.

Na Darsu so nam včeraj potrdili, da so se s SCT "res pogovarjali o sofinanciranju hrapavljenja betonskih voznih površin, vendar do dogovora ni prišlo". Na SCT, ki ga vodi Ivan Zidar, nam v minulih dveh dneh ni uspelo dobiti komentarja.

Kljub temu naši viri navajajo, da bi Dars, ki ga vodi Tomislav Nemec, v sklopu omenjenega dogovora skupaj z DDC in pooblaščenim inženirjem za sanacijo odštel 175.000 evrov. Hrapavljenje vozišča, ki bi trajalo slaba dva tedna, naj bi stalo manj kot 400.000 evrov. Dars bi skupaj z DDC po naših informacijah pokril okoli 43 odstotkov vseh stroškov sanacije, kar je enako odstotku vozne površine, ki tudi po ugotovitvah Avstrijcev (še) ni v slabem stanju. Ob tem velja opozoriti, da se cena sanacije v zadnjih dneh "giblje" že v višini najmanj milijon evrov, pri čemer (še) ni znano, ali bo izvajalec morebiti povečeval hrapavost na vozišču s kakšnimi dodatnimi metodami.

primoz.cirman@dnevnik.si