To na kratko povedano pomeni, da pred vladno pozitivno opredelitvijo do zahtev, kot so nadomestila za bivanje v bližini letališča in jedrskih objektov, izgradnja potrebne gospodarske, kulturne, športne in bivanjske infrastrukture, pod predlagani načrt posodobitve letališča nihče na občini ne sme pristaviti svojega podpisa.

"Ker gre za objekt, ki ga podobno kot odlagališče jedrskih odpadkov ni mogoče postaviti nikjer drugje v Sloveniji, moramo pred vlado postaviti tudi zahteve, ki niso neposredno vezane na samo letališče, temveč dolgoročno predstavljajo ureditve nekaterih drugih odprtih vprašanj, med katere uvrščamo tudi vprašanje rente v zvezi s tukajšnjimi jedrskim objekti," pravi občinski svetnik Jože Avšič, ki meni, da bi se v Brežicah pri tem morali zgledovati po sosednjem Krškem, kjer so na račun sobivanja z nuklearko že pred časom postavili podobne zahteve. Po njegovem bi morali sprožiti tudi postopek za spremembo zakonodaje, ki za vojaške objekte ne predvideva plačevanja nadomestil za uporabo stavbnega zemljišča, zaradi česar je ta občina precej prikrajšana.

Med najbolj nezadovoljne z dosedanjimi odgovori predstavnikov obrambnega ministrstva nedvomno sodijo prebivalci naselja Zasap, ki je dobesedno stisnjeno med letališko ograjo in katerim letala in helikopterji hrumijo vsega nekaj deset metrov od ušes, veliko črnila pa so doslej prelili tudi v bližnji krajevni skupnosti Krška vas, ki je uradni dokument sploh ne uvršča v ožji krog ogroženih naselij. Da zahteve po širitvi interesnega območja niso iz trte izvite, opozarjajo tudi prebivalci Brežic, ki v podaljšani središčni črti vzletne steze ležijo vsega štiri kilometre vstran. Ker je v času vzletanja reaktivnih letal v tem mestu zaradi močnega hrupa celo za zidovi bivališč onemogočeno normalno komuniciranje med stanovalci, je svetnik Hrvoje Oršanič predlagal takšen zasuk steze, da bi se letala med vzletanjem poleg občinskega središča izognila tudi zaščitenemu habitatu Krakovski gozd.

V zvezi s tem predlogom so nam na obrambnem ministrstvu odgovorili, da smeri vzletno-pristajalne steze ni mogoče spremeniti, ker bi to onemogočalo izvajanje predpisanih procedur v letalskem prometu, hkrati pa bi se preveč približali prepovedani coni bližnje jedrske elektrarne. Opredelitve vladnih služb do drugih zahtev iz javne razgrnitve bodo znane do 21. januarja prihodnje leto.