Verjetno bi na to pristal le ob ustrezni odškodnini. Poskusi prekinitve pogodbe o oddaji vladnega letala so še toliko bolj nenavadni, če upoštevamo, da prav v tem času teče razpis za letalske prevoze vladnih funkcionarjev v naslednjih dveh letih. V njem piše, da bo vlada najemala različne vrste letal, velikosti od šest do 45 sedežev. Skupaj naj bi v dveh letih z njimi opravili kar 2026 ur letenja. Ni razumljivo, zakaj je vlada objavila tako velik razpis, sočasno pa poskuša dobiti nazaj še falcona. Tudi polletno predsedovanje EU ne more biti razlog za tolikšno povečanje potreb po letalskih prevozih.

Sporno domicilno letališče

Poleg tega so najvišji funkcionarji po naših podatkih v preteklosti opravili med 500 in 600 ur letenja na leto z najetimi letali po ceni med 2500 in 3000 evrov na uro. Ura letenja falcona 2000EX pa je med 6000 in 7000 evri, smo izvedeli pri poznavalcih letalskih operacij. S finančnega vidika se uporaba falcona ne splača.

Sicer pa so težave tudi z razpisom za letalske prevoze, ki ga je objavilo ministrstvo za javno upravo. Zaradi diskriminatornosti se je pritožilo podjetje Partnair. Državna revizijska komisija je sklenila njegovi zahtevi delno ugoditi, pri čemer je ministrstvu do svoje končne odločitve prepovedala izbiro ponudnika in podpis pogodbe. Kot je razbrati iz razpisa, je najbolj sporno, ker vlada od ponudnikov zahteva, da imajo zaradi varnosti domicilno letališče v Sloveniji. Ker je Slovenija članica EU, bo takšna omejitev v razpisu verjetno zanimala tudi evropske institucije, ki skrbijo za delovanje skupnega trga.

Tretji poskus pridobitve

Neuradno smo izvedeli, da je Petra Georgiopoulosa iz General Maritime Corporation prejšnji ponedeljek v New York po telefonu osebno poklical zunanji minister Dimitrij Rupel. Predstavil mu je interes slovenske vlade, da prekine oddajanje in prevzame falcona 2000EX. To naj bi bil že tretji takšen predlog.