Zakonodaja, o kateri so se evropske vlade dogovarjale kar dve leti, naj bi olajšala tudi kaznovanje za prometne prekrške in preprečila tako imenovani turizem z vozniškimi dovoljenji, kar bo v praksi pomenilo, da vozniki, potem ko jim bo dovoljenje zaradi številnih prekrškov odvzeto v eni državi članici Unije, tega ne bodo mogli dobiti v drugi članici. Načelo "ena oseba eno dovoljenje" nameravajo v evropski komisiji izpeljati z vzpostavitvijo mreže za izmenjavo podatkov o dovoljenjih, ki so jih evropske države izdale, zamenjale, obnovile, preklicale ali odvzele.

Direktiva uvaja tudi spremembe glede veljavnosti novega evropskega vozniškega dovoljenja, ki ga bo treba za vozila kategorije A in B, torej za motorje in avtomobile, obnoviti vsakih 10 let, članice pa se bodo izjemoma lahko odločile tudi za 15-letno obdobje veljavnosti. Trenutno kar nekaj evropskih držav, vključno s Francijo in Nemčijo, vozniško dovoljenje izdaja za nedoločen čas, medtem ko v Sloveniji dovoljenje za kategorijo B načeloma velja do 80. leta starosti.

Minister za promet Janez Božič je poudaril, da bo razpon od 10 do 15 let določen z nacionalno zakonodajo, in ocenil, da se bo Slovenija glede na sedanjo ureditev verjetno odločila za maksimalno obdobje, ki ga še dopušča direktiva o vozniških dovoljenjih. Za voznike vozil kategorije C (tovornjaki) in D (prikolice) bo veljavnost dovoljenja omejena na 5 let, direktiva pa določa tudi minimalne standarde za zdravstvene preglede poklicnih voznikov in za kvalifikacije ter nadaljnje usposabljanje inštruktorjev vožnje.