Zdravstveni sistem je v tem trenutku eden bolj ranljivih pri nas in je njegovo prihodnost nemogoče napovedati. Povpraševanje po zdravstvenih storitvah se po drugi strani ne spreminja. Hkrati vi pravite, da močneje zavzemate pozicijo zdravstvene zavarovalnice. Kako se bo to odražalo za končnega uporabnika zavarovalniških storitev?

Res je, vse kaže, da bo v javnozdravstvenem sistemu vedno težje zagotoviti vse potrebne storitve. Ena od rešitev, ki jo vidimo na podlagi pogovorov s svojimi kolegi iz tujine, je kakovosten zasebni zdravstveni sektor, ki je dostopen čim več ljudem. Izkušnje iz naše skupine namreč kažejo, da se z vzpostavitvijo zasebnega stebra zdravstvenih izvajalcev zmanjšajo čakalne vrste v javnem zdravstvenem sistemu. To pomeni, da se finančno stabilnejši posamezniki lahko odločajo za koriščenje zasebnih oz. samoplačniških storitev, s tem pa ostaja prostor v javnem zdravstvu za vse državljane. V Merkur zavarovalnici zato omogočamo dostop do širokega kroga izvajalcev ter storitve, ki jih ponujajo le redke zavarovalnice oziroma nihče drug na slovenskem trgu. Kritje zdraviliške rehabilitacije smo recimo v Sloveniji ponudili prvi in zaenkrat edini, ki takšno zavarovanje nudi. Opažamo, da se nam povpraševanje po zdravstvenih zavarovanjih iz tega naslova povečuje. Naša vizija je tudi vpeljati dobre prakse iz Avstrije - naš lastnik je druga največja zdravstvena zavarovalnica v Avstriji z eno najboljših storitev na trgu.

Svet se je v zadnjih nekaj letih močno spremenil. Zaradi covida in vsega, kar je bilo z njim povezano, je spremembe gotovo občutila tudi vaša panoga?

Na zavarovalniškem trgu je bila zadnja leta rast na področju dodatnih zdravstvenih zavarovanj znatna in pričakovana, v povprečju nekje 25 % letno. To kaže na dejstvo, da ta segment v Sloveniji raste v skladu s stanjem na zdravstvenem področju. S pandemijo covid-19 je narasla tudi razširjenost telemedicine, torej dostopa do zdravnikov na daljavo, kar vključujejo tudi naši paketi. Moramo pa tudi upoštevati, da bo zdravstveni sistem tudi vedno bolj obremenjen zaradi staranja prebivalstva tako v Sloveniji kot v vseh državah Evrope, kar bodo verjetno morali odražati tudi zavarovalni paketi.

So nove razmere ustvarile tudi nova pričakovanja na strani uporabnikov?

Razširjenost sodobnih tehnologij obenem pomeni večjo pripravljenost ljudi na inovativne rešitve. Že nekaj časa imamo recimo vključeno telemedicino, ki pohitri postopek, zagotavlja hitrejšo obravnavo ter ne pogojuje izbranega osebnega zdravnika, saj je na voljo tudi osebam brez izbranega osebnega zdravnika. Nesporno je, da bo v prihodnje tudi umetna inteligenca del procesa, ki bo pohitrila uveljavljanje pravic zavarovancev in omogočila večjo stopnjo personalizacije – vse tisto, kar današnji uporabniki pričakujejo.

Vas je kak trend na trgu med uporabniki posebej presenetil?

Bolj kot presenečenja smo zaznali izziv, da povprečen uporabnik ni dovolj ozaveščen o marsikaterih specifikah zdravstvenih zavarovanj in kritij – kakšni so zneski, kaj pomenijo premije, katero zavarovanje pravzaprav izbrati. Razumljivo, saj je tematika kompleksna in konkurenčna ponudba precej pestra. Ravno zato se trudimo tudi prek lastnih kanalov in z rednim izobraževanjem ekipe skrbeti za podajanje karseda jasnih, točnih in uporabnih informacij, ki pomagajo k najboljšim odločitvam.

Kako njihova pričakovanja zadovoljujete v Merkur zavarovalnici?

Uporabnika in njegove potrebe vedno postavljamo v središče. S trenutno ponudbo zdravstvenih zavarovanj zagotavljamo celovito zdravstveno oskrbo svojim zavarovancem, vse od prvih specialističnih pregledov in diagnostičnih preiskav, preko operativnih posegov do izjemno pomembne rehabilitacije.

V času pandemije covida se je veliko govorilo o tele-zdravstvu, o zdravstvu na daljavo, danes je veliko govora o o uporabi umetne inteligence. Katere tehnologije so vam in vašim uporabnikom trenutno najbližje?

Skrbimo, da so naše storitve preproste za uporabo in zavarovancem na voljo ves čas. Poleg že omenjenega Dr. Merkurja, ki je zavarovancem na voljo brezplačno in tudi, če nimajo izbranega osebnega zdravnika, smo vzpostavili tudi Merkur MediTočko. Merkur MediTočka je asistenčna storitev, skozi katero našim zavarovancem s sklenjenimi zdravstvenimi zavarovanji Merkur Specialisti, Merkur Operacije+ ali Merkur Rehabilitacija v njihovem imenu uredimo termine za specialistične preglede, diagnostične preiskave, operativne posege ter nadaljnje zdravstvene storitve in uredimo tudi njihovo plačilo. Zaenkrat je ravno ta pomoč zelo dobro sprejeta.

Kaj v strukturi vaših vrednost predstavlja inovacija, inovativnost, in kako to vpeljujete v svoje poslovanje?

Inovativnost pomeni prijaznost uporabniku. V Merkur zavarovalnici bomo nabor digitalnih in stranki prijaznih storitev še širili, saj nam je pozitivna izkušnja naših zavarovancev pri koriščenju zdravstvenih storitev najpomembnejša. Prav tako bomo še naprej sledili vrednotam trajnosti in družbene odgovornosti, torej podpori rešitvam, ki krepijo lokalno skupnost in pomagajo družbenemu in naravnemu okolju. V letu 2023 smo denimo podprli družinsko podjetje Dezziv, ki je ustvarilo inovacijo na svetovni ravni: posebno zavoro za invalidske vozičke. Prepoznavanje in podpora tovrstnih iniciativ je gotovo nekaj, kar ustvarja bolj zdravo prihodnost.

Kako inovacije sprejemajo vaše stranke?

Opažamo, da se nam povpraševanje po zdravstvenih zavarovanjih iz tega naslova povečuje.

V zadnjem obdobju ste predstavili tako nove kot prenovljene produkte in storitve. Tu mislimo na zavarovanje rehabilitacije, operacij, na rešitve tele-zdravstva in asistence. Kakšne so njihove prednosti?

Produkti in storitve so oblikovani z mislijo na uporabnika oz. prednostno obravnavo – “zeleno luč zdravju”. Zdravstveno zavarovanje Merkur Rehabilitacija je prvo zavarovanje na slovenskem trgu, ki ponuja kritje zdraviliške rehabilitacije. Omogoča najboljšo rehabilitacijo glede na poškodbo ali bolezen, saj vam na podlagi zdravstvenih indikacij zagotovimo najboljšo in najhitrejšo možno oskrbo. Merkur Operacije+ zavarovancem prinašajo prednostno obravnavo pri izvedbi vseh nenujnih operacij, ki so na voljo samoplačniško v zasebnih ali javnih zdravstvenih ustanovah, izvedbo operacije pa garantiramo v roku 30 dni.Z Merkur Specialisti zavarovanci pri naših pogodbenih partnerjih na vrsti takoj, strošek pregleda pa krijemo mi. Skozi vse te postopke vodi asistenčni center Merkur MediTočka, ki ob zaključku rehabilitacije poravna tudi vse račune, tako da se zavarovanci lahko popolnoma posvetijo okrevanju.