Ste si kdaj želeli postati voznik avtobusa, v njega naložiti vse svoje prijatelje in jih odpeljati na krajši ali daljši izlet, vendar vas osebni interesi nikoli niso pripeljali v to smer? S Fordovim tourneom custom boste, vsaj v določeni meri, deležni teh občutkov.

Potniški dostavnik je na voljo v dveh izvedbah: kratki (L1), kjer je pri 4,97 metra skupne dolžine in razkošni medosni razdalji 2,93 metra ob podrtih zadnjih sedežih na voljo 5520 litrov prtljažnega prostora, ter podaljšani (L2), kjer dobimo z dodatnega slabega pol metra dolžine (42 cm) dobrih šest kubičnih metrov (6336) prostora. Ta prostornost pride najbolj do izraza, ko z dokupom dvojnega sovoznikovega sedeža udobno prevažamo devet potnikov. Testni je imel kratko razdaljo in običajno razporeditev sedežev: poleg voznikovega še sedem sedežev za potnike, katerih postavitev se lahko spremeni na 30 različnih načinov. Z odstranitvijo ali preklopom lahko pripravimo ustrezne rešitve za različne potrebe: s preklopom sredinskega sedeža dobimo odlagalno mizico med dvema sedežema, z odstranitvijo skrajnih desnih sedežev prostor v dolžini preko treh metrov in še in še. Kombinacij je res veliko…

Oblikovno in stilsko je všečen že na prvi pogled. Dodatno noto mu je dala še modra barva karoserije, ki je sovpadala z ekološko naravo motorja: dizelskega dvolitrskega EcoBlue z močjo 170 konjev (125 kW), ki na eni strani obljubljajo precejšnje zmogljivosti (180 km/h maksimalne hitrosti; moč se prenaša prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika), po drugi pa zmerno porabo, ki se je na testu ustavila pod mejo 8 litrov na sto prevoženih kilometrov. Pri vožnji je tourneo na videz robat in neuglajen, vendar samo, ko je prazen – s številom potnikov in prtljage se vozna izkušnja izboljšuje. Od tipično dostavniškega tresenja in premetavanja na neurejenih cestah do dovolj tihe in uglajene vožnje.

Oprema limited ponuja veliko, tako pri udobju kot varnosti, velja izpostaviti ločeni klimatski napravi za voznikov prostor in potniški del, ogrevan voznikov in sovoznikov sedež, tempomat in potovalni računalnik. Za voznika je dobro poskrbljeno: na voljo ima 8-smerno nastavljiv sedež, sistem SYNC z glasovnim upravljanjem in dodatki, ki omogočajo prostoročno telefoniranje in povezljivost z zunanjimi enotami. Potnikom sta namenjeni druga in tretja vrsta sedežev, kjer je prostor za kolena v drugi vrsti kar (pre)bogato odmerjen, saj bi z ustreznim zmanjšanjem pridobili (verjetno) uporabnejši prostor v prtljažnem delu vozila.

Za kritične pripombe se skoraj ni našlo argumentov – še najbolj so nas motile nekatere podrobnosti okoli prostora in uporabe. Prtljažni prostor za zadnjo vrsto sedežev pri kratki izvedbi ne bo, ali pa le stežka, zadovoljil prtljažnih potreb osmih potnikov, poleg tega predstavljajo križno postavljeni nosilci zadnjih sedežev dodatno oviro za boljši izkoristek prostora pod sedeži in s tem v prtljažnem prostoru. Delno rešitev predstavlja ločena odstranitev sedežev v drugi in tretji vrsti. Manjše težave so bile še pri dostopanju do tretje vrste sedežev: medtem ko je dostop zavoljo obojestranskih drsnih vrat in gumiranih bočnih stopnic do druge vrste sedežev enostaven, je dostopanje do tretje vrste sedežev oteženo; k temu največ pripomore že v osnovi neroden in težak odstranljiv sedež v drugi vrsti.

Zanimiva je tudi cena, sploh gledano na centimeter dolžine ali liter prostornine, ki znaša 35.740 evrov. Res je, da nekateri dodatki (sistem, ki opozarja na nenamerno menjavo voznega pasu, navigacija s kamerami za vzvratno vožnjo), ceno dvignejo malce prek 40 tisočakov, a zato ponujajo popust v višini 3500 evrov.