Husqvarna tudi na slovenskem trgu ponuja tri nove modele LC 53 (53 pomeni širino kosišča v cm), in sicer osnovni model e, Be z dodano sklopko rezila in Ee, ki je opremljena z električnim zagonom. Kosilnico smo temeljito preizkusili na različnih terenih, in sicer na veliki ravni in gladki zelenici, na »travni preprogi« z večjimi nagibi in na travniški površini. Proizvajalec navaja primernost kosilnice za košnjo zelenic do površine 2000 m², po naših izkušnjah pa je povsem primerna tudi za večje ravne površine, predvsem po zaslugi nastavitve pogona in širine kosišča (53 cm). Poleg tega je njena maksimalna hitrost 5,4 km, kar je razmeroma veliko. Ampak pojdimo po vrsti in poglejmo posebnosti kosilnice.

Novi ročaj

Najprej ročaj. Povsem nov dizajn ročaja je enostavno odličen. Preprosto sestavljanje ročaja s pritiskom dveh vzvodov omogoča izjemno hitro sestavljanje v delovni položaj in ponovno sklapljanje, poleg tega v lahko v sredinskem vpetju brezstopenjsko nastavite višino ročaja. Enostavno in preprosto, poudariti pa moram tudi izjemno trdnost ročaja, kljub enojnemu vpetju v sredini. Na ročaju so nameščeni ročica za vklop noža (pri sistemu Be), varnostna ročica in tempomat (o njem več v nadaljevanju). Vse žice so speljane v ročaju, kar je pri zlaganju le-tega še dodatno dobrodošlo. Večina kosilnic ima klasične ročaje, tako da je tako imenovana X-oblika popolna novost, z enostavnostjo zlaganja pa postavlja nove standarde tudi v smislu zlaganja kosilnic. Sklopka noža je odlična zadeva: predvsem omogoča izklop rezila, ko ga ne potrebujete, s tem da vam motorja ni treba izklopiti, kar je dobrodošlo pri različnih prehodih čez poti in podobno, ob tem pa ima tudi varnostno funkcijo za primer, da nehote zadenete kako oviro.

Enostaven vžig

Kosilnica je opremljena s centralno ročico za nastavljanje višine košnje (5 stopenj, od 25 do 75 mm), ki je videti kot ročaj. Motor Briggs & Stratton je opremljen s funkcijo ReadyStart in tako odpade potreba po dodatni črpalki goriva in čoku. V praksi to pomeni, da enostavno potegnete zaganjalno ročico in motor steče. Tudi ob prvem zagonu je bil potreben le en poteg. Kolesa premera 210 mm so uležajena z dvema krogličnima ležajema, s horizontalno in vertikalno usmerjenim profilom z dodatnim gumijastim obročem, ki pa je bolj za dekoracijo in kmalu odpade. Velikost koles in tudi profil nakazujeta, da je kosilnica namenjena srednje do bolj negovanim zelenicam.

Kosišče je iz enega kosa pločevine brez varjenih delov, pocinkano in dodatno prašno barvano. Je zelo togo in vzdržljivo, priključek za vrtno cev pa omogoča redno in dobro čiščenje: cev preprosto priklopite na kosišče, odprete vodo in poženete motor ter nož. In kosilnica se sama opere.
Zbirna košara je 60-litrska in je nekoliko višje nameščena, kar omogoča prikladno rokovanje, saj jo lahko vstavite pod ročajem ali skozi njega. Tudi s polno košaro je kosilnica še vedno dobro uravnotežena in se sprednja kolesa ne dvigajo, kot se to dogaja pri nekaterih drugih konkurenčnih kosilnicah. Košara ima dva ročaja (zgornjega in zadnjega), ki omogočata enostavno rokovanje, zaradi polno odprtega prednjega konca (ko košaro snamete) pa je tudi enostavna za praznjenje.

Tempomat

Husqvarnina novost, ki jo uvajajo pri kosilnici LC 53, je tempomat. Husqvarna je doslej večino svojih kosilnic opremila z variomatom, ki je med vodenjem zahteval držanje ročice, glede na jakost stiska pa se je določala hitrost vožnje. Tempomat Comfort Cruise TM deluje podobno, s to razliko, da ga enostavno nastavite na želeno hitrost in vklopite, potem pa kosite. V bistvu gre za posodobljeni variomatic, prednosti pa se izkažejo na večjih površinah, ko ni več potrebno držanje ročice. Ob košnji manjših površin in obkoševanju različnih rastlin in grmov lahko tempomat uporabljate podobno kot ročico variomata, saj je ročica prikladno nameščena na desni strani ročaja in je ni težko vklapljati brez zaskoka tempomata (ki omogoča neprestani vlek) z eno roko. Ko sem prvič preizkusil variomatic, sem ga moral za zahtevnejše delo v bregu dodatno nastaviti, podobno pa je bilo potrebno tudi pri novem sistemu tempomata, ki sem ga nastavil, če bi tako rekli, bolj na trdo. Sicer pa ga na ravnih površinah pri nižji hitrosti vklopimo in rahlo potisnemo kosilnico naprej, in že motor vleče z nastavljeno hitrostjo. Zanimiva in prikladna rešitev, ki pa se je mora uporabnik navaditi, da lahko izkoristi vse njene prednosti.

AFT

O sistemu in kvaliteti košnje lahko rečemo samo tradicionalno kvalitetno, tako kot pri vseh modelih Husqvarninih kosilnic. LC 53 omogoča trojni sistem košnje, tako imenovani TrioClip. Košnjo z zbiranjem v koš, izmetom nazaj, ki se uporablja pri višji travi, in mulčenje. AFT-sistem pobiranja v košaro so prvič uporabili pri kosilnicah LC 47, ki so bile lanska novost, sistem pa s pomočjo noža in kanala omogoča učinkovito polnjenje koša. Dejansko tudi mokra in sveža trava za kosilnico ne predstavlja nobene težave ali ovire. Če želite zadnji izmet, samo odstranite koš, povsem enostavna pa je tudi priprava za mulčenje. Odstranite koš in v izmetni kanal vstavitev poseben čep, ki preprečuje izmet trave skozi kanal, tako da trava ostane v kosišču, kjer jo nož temeljito zmelje. Že originalen nož, nameščen v kosilni enoti, je predviden tudi za to funkcijo košenja.

Če povzamemo: odlična konstrukcija, sistem zložljivega X-ročaja omogoča enostavno shranjevanje in tudi vožnjo v prtljažniku avtomobila ter kot tak postavlja nove standarde, priključek za vrtno cev omogoča temeljito čiščenje, medtem ko tempomat vso svojo vrednost pokaže na večjih zelenicah. Lepo pokošena trata pa je odraz kvalitetnega sistema košnje in dobro nabrušenega noža.