Nakup novega pohištva je prijeten dogodek, ki pa se lahko, če nanj nismo dobro pripravljeni, spremeni v nočno moro. Za težave niso vedno krivi le trgovci; tudi kupci imamo svoje pomanjkljivosti. Napako naredimo takrat, ko ne pokažemo dovolj zanimanja za splošne informacije o izdelku, ki ga kupujemo. Ko nam izdelek pripeljejo domov, smo razočarani, ker se razlikuje od naših pričakovanj.

Poučite se o izdelku in proizvajalcu


V času interneta je to povsem odveč. Že klik je dovolj, da se povežemo s spletno stranjo prodajnega salona ali proizvajalca in pridobimo kar največ informacij o izdelku, ki ga kupujemo. Vzemimo si čas in se z njim seznanimo. Če potrebujemo dodatne informacije, se obrnimo na trgovca in pazljivo poslušajmo, kaj nam ima povedati.

Visoka cena ni znak za kvaliteto

Vprašanja postavljajmo natančno in jasno. Bolje si je nekaj zapisati že v začetku, da kasneje ne bi prišlo do nejasnosti. Zanimivo je, kako malo vprašanj kupci postavljajo prodajalcem. Mnoge ne zanimata niti ime proizvajalca, kaj šele njegov certifikat. Kupce zanima predvsem sestava materiala. Ste vedeli, da so zgovornejši tisti, ki kupujejo poceni pohištvo? Za premožnejše je že visoka cena znak za kvaliteto, a žal temu ni vedno tako.


Na kaj morate biti pozorni?

Proizvajalec: Zdi se, da kupci kvaliteto povezujejo s podatkom, kje je bil izdelek narejen. Ali izdelek prihaja s Kitajske, jih zanima bolj kot ime proizvajalca. Vedite, da so tudi uveljavljena podjetja zaradi poceni delovne sile proizvodnjo preselila na Kitajsko.

Etiketa: Etiketa je nujen dodatek vsakega izdelka. Na njej so zapisane splošne informacije o kosu, ki ga kupujete. Preberite jo, da boste vedeli, kaj vam prodajajo.

Reklamacija: Rok za reklamacijo izdelka je odvisen od prodajnega salona in proizvajalca, pri katerem ste izdelek kupili. Po navadi gre za 40- do 45-dnevni rok, marsikaj pa lahko uredite tudi prek elektronske pošte ali po telefonu.

Garancija: Prodajalci vam bodo potrdili garancijo in izročili račun, ki ga preverite in shranite. Če pride do težav, boste pravico lahko uveljavljali le na podlagi garancije skupaj z računom.

Vzdrževanje: Podatek, iz kakšnega materiala je pohištvo, je pomemben, da vemo, kako ga vzdrževati. Enostavni materiali so manj zahtevni in enostavnejši za vzdrževanje. Prihranijo pa nam tudi čas.

Dostava: »Brezplačna dostava na dom« je slogan, ki privlači kupce. Če so nekoč prodajni saloni izdelke dostavljali le na domove, ki so bili v bližini njihove trgovine, danes naredijo vse, da bi vam jih prodali. Večje izdelke vam celo brezplačno dostavijo na kateri koli naslov v Sloveniji.


Montaža: Montaža izdelkov je po navadi odvisna od njihove cene. Prodajni saloni imajo mejo, ki določa, koliko denarja mora kupec zapraviti, da mu pripada brezplačna montaža na domu. Večina prodajnih salonov vam bo kuhinjo pripeljala domov, montirali pa vam jo bodo le, če ste zanjo odšteli več kot 2000 evrov.

Rok dostave: Rok dostave za izdelek, ki ga v trgovini nimajo na zalogi, je v večini primerov med 45 in 60 dni. Kupci so po navadi pripravljeni počakati; za vsak primer pa se je vseeno dobro dogovoriti, kdo bo plačal kazen za kršitev dostavnega roka: trgovec ali proizvajalec. Kazen vam bodo najverjetneje poplačali s popustom na izbran izdelek.