Rast obsega poslovanja in najmanj 10-odstotni tržni delež na vseh trgih nekdanje skupne države, večji poudarek zdravstvenim in pokojninskim zavarovanjem, ohranitev tržnega deleža na domačem trgu, stroškovna učinkovitost poslovanja in najmanj 10-odstotna donosnost kapitala. To so ključni poudarki nove strategije Skupine Zavarovalnica Triglav do leta 2017, v kateri ni več omenjene Abanke Vipa, ki je po novem le še ena od Triglavovih portfeljskih naložb.

Podrobnosti nove strategije v zavarovalnici niso razkrili, zaradi česar ni znano, kako bodo v štirih letih na Balkanu za več kot dvakrat povečali obseg poslovanja. Kot smo razkrili v Dnevniku, namerava uprava pod vodstvom Andreja Slaparja to doseči tudi s prevzemi nekaterih manjših konkurenčnih zavarovalnic, obenem pa bodo morali v Triglavu tudi kapitalsko okrepiti svoje hčerinske zavarovalnice, ki večinoma še vedno poslujejo z izgubo. Načrte bi Slaparju sicer uspelo izpolniti že, če bi jim uspelo prevzeti Croatio Osiguranje. Toda kot je znano, je hrvaška vlada ponudbo Triglava označila za nesprejemljivo, čeprav je bila ponudba slovenske zavarovalnice celo višja od tiste, ki sta jo oddala poljski PZU in rovinjska Adris Grupa. Z izpadom iz boja za nakup Croatie Osiguranja je uprava na petkovi seji seznanila tudi nadzornike, ki so razpravljali tudi o podrobnejšem finančnem položaju Triglavovih hčerinskih zavarovalnic. O morebitnih dokapitalizacijah teh družb bodo nadzorniki predvidoma odločali na eni od prihodnjih sej.

V zadnjih mesecih se je po dostopnih podatkih poslovanje hčerinskih zavarovalnic nekoliko izboljšalo, saj je večini letos uspelo povečati kosmate premije, čista izguba Skupine Triglav na tujih trgih pa se je znižala za četrtino, na nekaj več kot tri milijone evrov. Rast premij v beograjski, banjaluški, podgoriški, brnski in zagrebški hčerinski zavarovalnici ter boljša prodaja zdravstvenih zavarovanj sta ublažili tudi padec premij na domačem trgu. Bruto premije Skupine Triglav so se tako v prvih devetih mesecih letošnjega leta znižale za štiri odstotke, na 703 milijone evrov, medtem ko je padec pri matični družbi znašal visokih sedem odstotkov.

Načrte za prihodnje leto bodo nadzorniki obravnavali na seji konec prihodnjega meseca, vedno očitneje pa je, da bodo morali v Triglavu bistveno okrepiti zlasti trženje avtomobilskega kaska in zavarovanj avtomobilske odgovornosti (AO). Pri teh dveh oblikah zavarovanj se namreč v Triglavu že dlje časa soočajo z večjim padcem premij kot konkurenčne zavarovalnice, vendar kasko in zavarovanja AO še vedno prispevajo kar tretjino premij Skupine Triglav. V Triglavu so letos nekoliko povečali le obseg premij pri zavarovanju splošne odgovornosti, kreditnem in življenjskem zavarovanju, medtem ko so se jim premije pri zdravstvenih zavarovanjih zvišale kar za 15 odstotkov.

Kljub temu se je čisti dobiček Skupine Triglav v prvih devetih mesecih letošnjega leta zvišal za 12 odstotkov in dosegel 56,6 milijona evrov, medtem ko se je dobiček matične družbe zvišal za skoraj tretjino, na nekaj več kot 50 milijonov evrov. Toda velik del rasti dobička je posledica nižjih trajnih oslabitev finančnih naložb, medtem ko so se obratovalni stroški znižali le za dva odstotka, na 144 milijonov evrov. Od začetka leta se je namreč število zaposlenih v Skupini Triglav zvišalo za 31, na 5410, medtem ko se je v matični družbi in Triglav nepremičninah število zaposlenih znižalo za nekaj manj kot 50.