Kranjskogorski hoteli so te dni polno zasedeni, več kot 70-odstotno pa tudi turistične kapacitete pri zasebnikih. »Takih tednov si pravzaprav v Kranjski Gori lahko samo želimo in bomo naredili vse, da bi jih bilo še več. Čeprav letošnja poletna turistična sezona ni bila slaba, pa gre zasluga za njen vrhunec zagotovo evropskemu prvenstvu v košarki,« je ocenila direktorica LTO Kranjska Gora Mirjam Žerjav.

Prek poletja so v Kranjski Gori zabeležili za pet odstotkov več nočitev kot v enakem obdobju lani, tudi dnevnih gostov je iz leta v leto več. Letos sta svoje naredila zares vroča julij in avgust. »Zato so nas prijetno presenetili italijanski gostje, saj jih glede na gospodarsko situacijo pri naših sosedih res nismo pričakovali toliko. Šest odstotkov več jih je bilo kot lani,« je še dejala Žerjavova. Pričakovano je bilo manj domačih gostov in sicer za osem odstotkov, manj pa je bilo tudi gostov iz Velike Britanije.

Največjo neposredno korist od tekem evropskega prvenstva na Jesenicah imajo kranjskogorski hotelirji, saj so njihove kapacitete skoraj v celoti zasedene s člani reprezentanc in njihovimi spremljevalci, ostalo pa so dopolnili še navijači in organizatorji. Če ob tem dodamo še, da je ta konec tedna na Koroškem srečanje ljubiteljev motorjev Harley Davidson, v Kranjski Gori pa še kolesarski skok na Vršič in srečanje na Tromeji, je zadovoljstvo med turističnimi ponudniki pričakovano. Kot je ocenila Žerjavova, bodo samo zaradi evropskega prvenstva imeli ta teden od šest do sedem tisoč nočitev oziroma 1.200 gostov. Že prej pa so na pripravah gostili reprezentance Srbije, Slovenije, Bosne in Hercegovine, Makedonije, Latvije. Kranjska Gora tako vse bolj postaja kraj za priprave športnih ekip, kar je glede na naravne danosti ter infrastrukturo tudi pričakovano. Žal se bodo košarkaške ekipe, ki se bodo uvrstile v nadaljnji krog tekmovanja, prihodnji teden preselile v Ljubljano, kar pa, vsaj tako upajo, ne velja za navijače teh ekip.

Učinki prvenstva pa naj bi bili po ocenah turističnega gospodarstva še mnogo večji tudi v prihodnje. »Kot pravi reklama za kreditno kartico. Vse, kar imamo ta hip, se lahko plača, vse ostalo je neprecenljivo. Vsi dogodki pri nas, še posebej Vitranc in Planica, so za Kranjsko Goro izjemno pomembni. Evropsko prvenstvo v košarki pa nam ponuja nov izziv, ki smo ga z veseljem sprejeli. Segli smo po novih trgih in prepričana sem, da se bodo k nam vračali tako športniki kot navijači,« je še dejala Mirjam Žerjav, ki se zaveda, da so zaradi nastanitve reprezentanc pobrali smetano organizacije tekem na Jesenicah, a, kot pravi, so se za to morali tudi precej potruditi. »Skupaj z Jeseničani smo veliko delali na promociji, obiskali smo vse potencialne trge. Največja reklama pa bo seveda naša gostoljubnost in dobra beseda tistih, ki bodo zaradi košarke nekaj dni preživeli pri nas.«

Po pomoti v Bohinj

Poletni meseci so v Bohinju minili v znaku dobre sezone, preko 100.000 nočitev je bilo v avgustu. Klemen Langus je direktor Turizma Bohinj poudarja, da septembrski športni dogodek za Bohinj kljub trudu s ponudbami, predstavitvami ne bo pomenil veliko - vsega 274 nočitev so našteli in še to potem, ko so sprejeli dve skupini gostov, ki so jih »prebukirali« v eni od turističnih agencij! Malo za 330 postelj z možnimi okoli 4000 nočitvami, ki so jih ponudili. Kljub temu pa računajo na enodnevne goste, skupaj z Bledom se ustrezno predstavljajo na posebni stojnici. Kot zanimivost ugotavljajo v Bohinju izredno povečanje števila ruskih gostov, gre pa za eno od naših turističnih središč z največjim deležem domačih gostov - skoraj tretjino !

Eva Štravs Podlogar vodi Turizem Bled in poudarja, da je bila poletna sezona zelo dobra - skoraj 200 000 nočitev so našteli julija in avgusta. Blejski strateški forum v teh dneh seveda prispeva k drugačni strukturi gostov v septembru, kljub temu pa bo v času prvenstva na Bledu okoli 500 gostov, ki bodo kakorkoli povezani z evropskim prvenstvom v košarki. Večinoma gre za turiste iz držav udeleženk, že po tradiciji na Bled radi pridejo Srbi, nekaj bo Makedoncev, Latvijcev ipd. Sicer pa se blejskemu turizmu letos pozna uvedba direktne letalske povezave med Londonom in Ljubljano kar je zopet povečalo obisk Angležev. Za vse tujce pa velja, da štedijo pri porabi in je zato treba vsak evro izvabiti iz denarnic z dodatno oziroma boljšo ponudbo.

Čeprav so se tudi drugi turistični kraji vključili v predstavitve ob EP v košarki, je oddaljenost od Jesenic ali Ljubljane očitno za mnoge bila ovira in tako bodo na Bledu in v Bohinju pač pobrali le drobtine od kolača največjega športnega dogodka v zgodovini Slovenije.