Predsednik zavoda tudi poziva k preverjanju učinkovitosti zakonodaje pri kaznovanju najhujših kršiteljev. Kot poudarja, je glavni razlog za ponedeljkovo nesrečo in porast števila nesreč s smrtnim izidom »v sprejetju milejše prometne zakonodaje«.

Pri tem se sprašuje, zakaj je bilo potrebno odpraviti sankcijo odvzema vozila za voznike, ki vozijo brez izpita, če je bila učinkovita. Po njegovem prepričanju je potrebno takim ljudem onemogočiti udeležbo v cestnem prometu. »Brez kakšnih pojasnil so spremenili prometno zakonodajo v populizem«, je poudaril.

Po mnenju Štabe je potrebno začeti z operacionalizacijo Nacionalnega programa za varnost v cestnem prometu (NPVCP) do 2022

Slovenski parlament je po njegovih besedah ta program potrdil z dvoletno zamudo. Sprejetje programa pa je pomembno, da se ve, kdo je odgovoren, katere so naloge, kaj je potrebno storiti, kakšna je finančna struktura in stabilnost sistema ter da se pokliče na odgovornost tistega, ki se v sistemu ne odziva.

V nadaljevanju je še izpostavil, da je nujno, da vlada podpre učinkovite programe in projekte, ki imajo dokazljive učinke, vzpostavlja osebno odgovornost nosilcev funkcij v sistemu, odpravi koruptivna dejanja na ministrstvih, v agencijah in v pooblaščenih organizacijah ter skleni politični kompromis, da prometna varnost ni del političnih interesov.

Policisti imajo premalo pooblastil pri kaznovanju kršiteljev prometnih predpisov

Penologinja Damijana Žist je na novinarski konferenci poudarila, da imajo policisti premalo pooblastil pri kaznovanju kršiteljev prometnih predpisov. Zato se pridružuje pozivu državi, naj sprejme take zakone, ki bodo zagotavljali maksimalno varnost v cestnem prometu.

Žistova je tudi dejala, da je bistvo kazni, da doseže nek namen. Ob tem je še izpostavila tudi potrebo, da sodišča v primeru prometnih nesreč s smrtnim izidom take primere obravnavajo prednostno.

Vlada se bo lotila sprememb zakonodaje o varnosti v cestnem prometu

Vlada je danes ministrstvom za notranje zadeve, za infrastrukturo in za pravosodje naložila, naj takoj pripravijo spremembo zakonov s področja prometne varnosti, s ciljem preprečevati tragične dogodke, kot se je zgodil ta teden, ko je voznik brez vozniškega dovoljenja ter pod vplivom alkohola in mamil v Ljubljani do smrti zbil dve 19-letnici.

Kot je na novinarski konferenci po seji vlade povedala premierka Alenka Bratušek, se takšni dogodki, kot je bila omenjena nesreča, ne smejo dogajati. Zato bo vlada naredila vse, da bo zakonodaja pripravljena takoj; primarno gre za spremembo zakona o varnosti v cestnem prometu. Minister za pravosodje Senko Pličanič pa mora tudi preveriti, ali je bilo v postopkih v omenjenem primeru karkoli narobe, je dodala.

Nova zakonodaja ne bo pomagala družinam umrlih deklet

Ob tem je Bratuškova dejala, da se zaveda, da nova zakonodaja ne bo pomagala družinam umrlih deklet, da pa »mora delovati« za naprej. Premierka je sicer dodala, da ji je težko, ko govori o tem, saj ima tudi sama 19-letno hčer.

Skoraj istočasno pa so člani odbora DZ za notranje zadeve na seji sprejeli sklep, da predlagajo ministrstvu za notranje zadeve, da pripravi analizo varnosti v cestnem prometu, oceni zakonodajo na tem področju in po potrebi predlaga spremembo.