Ni še tako zelo dolgo tega, ko smo v uredništvu ob pripravi kataloga avtomobilov ugotavljali, da imajo nekatere znamke to urejeno naravnost zgledno, druge pa so svetovni splet še vedno jemale kot nekaj, na kar se ni treba preveč ozirati. A v zadnjem času se je to korenito spremenilo. Da, kupci postajajo vedno bolj »pismeni« tudi na tem področju, zato tudi zanje velja: če nimaš urejenih, enostavnih, preglednih in tako ali drugačne informativnih in privlačnih internetnih strani, je skorajda tako, kot da te ni.

V zadnjih letih je prehitel vse druge

Slovenci smo »internetni« narod, ki spada v evropsko povprečje, čeravno so trendi v zadnjem času vse manj spodbudni. Na Fakulteti za družbene vede so v okviru raziskave RIS (Raba interneta v Sloveniji) zaznali, da je bila Slovenija v začetnem obdobju interneta, sredi devetdesetih let, na tem področju pravzaprav še med vodilnimi državami v Evropi, v preteklem desetletju je skorajda v vseh pogledih zdrknila v povprečje, v tem desetletju pa drsi že v podpovprečje, in je nad povprečjem Evropske unije le še v redkih indikatorjih (predvsem v bolj splošnih vidikih informacijske pismenosti in infrastrukture). Posebej pri nas šepa na primer internetno bančništvo ali nakupovanje, ki je drugje precej bolj priljubljeno in uporabljano.

Tako se po raziskavi RIS pri naprednih storitvah še naprej vlečejo zaostanki, ki si jih je Slovenija nabrala zadnja leta, med »žrtve« pa spada tudi avtomobilizem. Vsega 25 odstotkov kupcev avtomobilov v Sloveniji je v letu 2008, od takrat so namreč podatki, uporabljalo internet v nakupnem procesu. Za primerjavo, v Združenih državah Amerike jih je kar 73 odstotkov, a zadnja leta je vseeno zaznati precejšnje zmanjšanje teh zaostankov na tem področju. Kot so v raziskavi ugotovili avtorji Tina Činkole, Vasja Vehovar in Luka Kogovšek, je globalna kriza močno udarila po avtomobilski industriji, zato se bo počasi prodajni proces preselil tudi na internet. Tako so za leto 2008 ugotovili, da se je več kot 360.000 Slovencev o nakupu vozila informiralo po spletu, okoli 280.000 pa jih je že obiskalo spletne strani trgovca, kjer so kupili zadnji avto. Tako je po njihovem mnenju internet pri avtomobilih postal najpomembnejši medij v informativno-nakupnem procesu in je že takrat prehitel vse druge medije, med drugim tudi mnenje avtomehanika ali serviserja, ki ga je še vedno kar 64 odstotkov nevoznikov ocenjevalo kot pomembnega. In še nekaj je bilo zanimivo v tej raziskavi: velika večina, kar 86 odstotkov slovenskih uporabnikov spleta, opaža avtomobilistične oglase na spletu, nanje pa vsaj občasno klikne več kot 300.000 različnih uporabnikov spleta.

Stranke imajo vnaprej izdelano predstavo

Kaj na vse to pravijo prodajalci in zastopniki? Sicer je več kot očitno, da se z novimi pristopi odnos velike večine do svetovnega spleta izboljšuje in jemljejo internet kot resen kanal komunikacije s trgom. Pri Renaultu je na primer Ksenija Hiti, CRM in digitalna menedžerka, povedala, da Renault svojo korporativno spletno stran jemlje kot pomemben kanal komunikacije in prodaje. »Centrala je odgovorna za izgradnjo in nadgradnje tehnične platforme za vse države ter za gostovanje korporativnih spletnih strani vseh držav. Centrala nam pripravi večino materialov, ki jih prevedemo in umestimo na nacionalno spletno stran: predstavitve vseh modelov s fotografijami in cenikom, konfigurator, predstavitev servisnih storitev. Nekaj vsebin izdelamo tudi lokalno: prodajne akcije, animacije, novice, pasice. Za vsebino in njeno osveževanje na korporativni spletni strani je v podjetju odgovorna oseba, ki sodeluje s centralo in z lokalno agencijo. Kupec našo spletno stran obišče iz treh glavnih razlogov – ker išče novo vozilo, rabljeno vozilo ali pa informacije o vzdrževanju obstoječega vozila. Išče informacije in akcijske ponudbe. Večina kupcev, sploh tistih mlajše generacije, pred obiskom prodajnega salona zbere informacije na naši spletni strani. V salon pridejo že skoraj odločeni glede nakupa ali pa imajo zelo dodelana vprašanja glede vozila, storitve oziroma ponudbe,« je povedala Hitijeva.

Pri Hyundaiju so se medtem odločili za malce drugačno pot. Oblika spletne strani je sicer pri njih tudi predpisana v okviru celostne podobe blagovne znamke. Pri urejanju in postavitvi pa so se odločili, da jo urejajo sami in niso vezani na »matični« strežnik in njihove službe.

Na drugi strani pa pri Fordovem prodajalcu Avto Rajh, ki je bil najboljši Fordov trgovec za leto 2012, pravijo, da so spletne strani v veliko pomoč strankam pri podrobnejši primerjavi ponudbe, tako v smislu pregleda rabljenih vozil kot tudi pri načrtovanju nakupa novega vozila. »Vedno aktualni ceniki, akcijska ponudba in informativni izračuni plačilnih pogojev so pomembni pripomočki v procesu odločanja o nakupu novega vozila. To seveda vpliva tudi na kakovost pogovora v salonu. Trgovci smo mnogo bolj izzvani v pozitivnem smislu, saj stranke pogosto prihajajo z že izdelano predstavo o tem, kako so jim všeč osnovne lastnosti in prednosti vozila. V živo želijo predvsem dobiti pravi občutek za avtomobil in izvedeti vse tisto, česar ni mogoče doživeti v katalogih in cenikih,« je pojasnil direktor Dušan Rajh.