Dva tedna po tem, ko so nadzorniki Adrie Airways zdaj že nekdanjega predsednika uprave Klemna Boštjančiča razrešili zaradi »ekonomsko-poslovnih razlogov«, so iz družbe sporočili, da so v enajstih mesecih lanskega leta poslovali v skladu z načrtom, v nekaterih segmentih pa celo bolje, kot so načrtovali. V Adrii so tako tudi uradno potrdili, da so zastavljene poslovne načrte presegli, s tem pa okrepili dvom o upravičenosti Boštjančičeve razrešitve. Zdaj že nekdanji predsednik uprave je bil za komentar nedosegljiv.

Pekolj brez pojasnil o poslovnih razlogih za razrešitev

Nadzorniki so, kot smo poročali, 20. decembra za obdobje naslednjih šest mesecev za novega predsednika uprave Adrie imenovali direktorja komercialnega sektorja Marka Anžurja. Ta zdaj javnosti sporoča, da je Adria povečala prihodek na potnika, zasedenost potniške kabine se je od januarja do novembra lani v primerjavi z enakim obdobjem leto prej povečala za pet odstotkov, višji od načrtovanih so tudi prihodki čarterskih letov.

Kateri so torej ekonomsko-poslovni razlogi, ki so botrovali razrešitvi Boštjančiča, nam včeraj tudi predsednik nadzornega sveta Tone Pekolj ni znal pojasniti. Predstavnik Abanke Vipe v nadzornem svetu Adrie nam je posredoval zgolj izjavo, kot so jo nadzorniki posredovali po decembrski seji. V tej so navedli, da je Adria pod vodstvom Boštjančiča »uspešno izvedla eno od faz prestrukturiranja, kjer je bil poudarek predvsem na optimizaciji stroškov poslovanja«, in se mu zahvalili »za opravljeno delo in za pomemben prispevek k sanaciji družbe«.

V nadaljevanju so nadzorniki ocenili, »da je za dokončno izvedbo prestrukturiranja družbe v naslednji fazi treba posebno pozornost posvetiti komercialni plati in nadaljevati zastavljeni proces optimizacije stroškov«, kar pa lahko po njihovem mnenju dosežejo zgolj z novim poslovodstvom. Anžur naj bi tudi v prihodnje sam vodil komercialni sektor Adrie, malo verjetno pa je, da bi lahko z imenovanjem na mesto predsednika uprave, s čimer je dobil vrsto novih nalog, komercialni plati posvetil še posebno pozornost, kar od njega očitno pričakujejo nadzorniki. Ob tem velja omeniti, da je Anžurja v Adrio za vodjo sektorja komerciale pripeljal prav Boštjančič.

Prva Anžurjeva odločitev preklic odpovedi pogodbe pilotu

Proces optimizacije stroškov pa gre Anžuru , tako kot številnim njegovim predhodnikom, ki so popuščali pritiskom sindikatov, očitno slabše od rok. Že prvi dan na mestu predsednika uprave je po naših informacijah Anžur, domnevno na zahtevo sindikata pilotov, nekdanjemu pilotu Adrie Airways preklical odpoved pogodbe o zaposlitvi iz krivdnih razlogov, ki jo je ta prejel zato, ker naj bi družbo goljufal s prikazovanjem višjih potnih stroškov od dejanskih. Uprava Adrie pod vodstvom Boštjančiča je namreč med drugim poostrila tudi nadzor nad izplačevanjem potnih stroškov, prvemu ugotovljenemu kršitelju pa po naših podatkih izdala opomin pred odpovedjo in zahtevala vračilo preveč izplačanih stroškov. Ob tem naj bi vse zaposlene na Adrii opozorili, da poostren nadzor poteka in da bodo zaposleni, za katere bodo ugotovili goljufanje, službo izgubili. Sankcija je nato doletela pilota, ki naj bi prejemal potne stroške iz Maribora do Brnika, čeprav je dejansko živel blizu Ljubljane. Njegova pojasnila, da je prav v dneh, ko so kršitve ugotovili, družbo pozabil obvestiti o krajši poti v službo, menda niso sprejeli, ker da v zadnjem letu dni Adrie nikoli ni obvestil o tem, da bi se v službo pripeljal iz okolice Ljubljane. Malo verjetno je, da bi bil Anžur, ki je vodil sektor komerciale, s postopkom odpovedi zaposlitve iz krivdnih razlogov seznanjen, kaj je botrovalo njegovi odločitvi, da izredno odpoved prekliče, pa nam ni pojasnil. Kot so dejali v Adrii, »družba odnosov s svojim zaposlenimi ne more in ne sme komentirati«, oškodovanja družbe pa da ne morejo potrditi.

Unicredit: Razrešitev nas je presenetila

Poročali smo že, da naj bi dogovor o razrešitvi Boštjančiča sprejeli predstavniki države in NLB, ki ima v nadzornem svetu Adrie tako kot Abanka svojega predstavnika. V NLB naj bi Boštjančiču zamerili predvsem izjavo za medije, ko je na vprašanje, kaj čaka družbo, če ta ne dobi sicer že ob dokapitalizaciji družbe dogovorjenega likvidnostnega posojila NLB, odgovoril, da Adria v tem primeru zime ne bo preživela. Banka je Adrii medtem revolving posojilo odobrila, in sicer po naših informacijah polovico dogovorjenega zneska, oziroma okoli 4,1 milijona evrov, medtem ko naj bi del posojila, okoli 370.000 evrov, odobrila banka Unicredit, prav tako solastnica Adrie. V slednji pa z načrti o zamenjavi predsednika uprave niso bili seznanjeni, še več, po neuradnih informacijah naj bi jih ta precej razburila. »V Unicredit banki Slovenija nas je razrešitev nekdanjega predsednika uprave Adrie Airways sicer presenetila, vendar dodatnih informacij o naših obstoječih oziroma potencialnih poslih zaradi dobre poslovne prakse in zaupnosti ne moremo razkrivati,« so pojasnili v banki Unicredit. V Abanki pa odnosov s poslovnimi partnerji ne komentirajo.