V podjetju Instagram, ki ga je nedavno za 758 milijonov evrov kupil Facebook, naj bi si z novimi pogoji omogočili pravico prodajanja uporabniških fotografij brez predhodnega obveščanja avtorjev ali plačila avtorskih pravic. Novi pogoji uporabe aplikacije naj bi začeli veljati 16. januarja, toda glede na številne ostre kritike, ki so jih bili zaradi tega deležni, so sedaj reagirali in vse skupaj preklicali.

Stvari so bile zapisane dvoumno

Instagram govori o nesporazumu. »Jasno želimo poudariti, da nimamo namena prodajati vaših fotografij,« je pojasnil soustanovitelj spletnega omrežja Kevin Systrom. To naj bi v novi verziji uporabniških pravil tudi zapisali. Poleg tega naj bi bila zaskrbljenost, da bi se fotografije, ki jih uporabniki nalagajo na Instagram, lahko pojavile tudi v reklamnih kampanjah, pretirana, je pojasnil Systrom.

Uporabniki Instagrama, bilo naj bi jih 100 milijonov, so se ostro odzvali predvsem na točko v novih pravilih, ki govori o tem, da bi podjetje lahko objavljene podatke in fotografije naprej ponudilo oglaševalcem in zato zahtevalo denar. V resnici naj bi šlo zgolj za napačno formulacijo, kar naj bi povzročilo zmedo. Napako priznava tudi Systrom: »Naša krivda je, da smo stvari zapisali dvoumno.«