Ko so pri Hondi leta 1995 predstavili prvo generacijo modela CR-V, je bil razred kompaktnih športnih terencev še v povojih. V tistem času so imeli tovrstni avtomobili robate poteze in le malo elegance. Kozmetično popravljeni CR-V druge generacije je bil že precej »zmehčan«, a je imel rezervno kolo še vedno obešeno na prtljažnih vratih, pred petimi leti pa je tretje rojstvo prineslo tudi občutno spremembo zunanjosti in voznih lastnosti.

Preden je Honda že lani spravila na ceste četrti CR-V, so v statistiki zabeležili pet milijonov prodanih primerkov in še 142 različnih nagrad, ki so jih za športnega terenca dobili po vsem svetu. Pri novem modelu so se držali smernic, ki so jih začrtali s predhodnikom, vendar so hkrati z novo podobo dokazali, da je novinec usklajen z modnimi smernicami v tem avtomobilskem razredu. To pomeni, da je terenska uporabnost nekje daleč zadaj za eleganco in udobjem, ki sta zaželena na običajnih cestah. Novi CR-V je pridobil nekaj dodatnih centimetrov dolžine, ta zdaj znaša 4,57 metra, za tri centimetre pa so ga znižali, da je videti bolj športno. S tem so za 6,5 odstotka znižali tudi zračno upornost in posledično porabo goriva ter izpuste ogljikovega dioksida. CR-V nakazuje modnost tudi s svetlečimi diodami za sprednje dnevne svetilke in zadnje pozicijske luči, v notranjosti pa si potniki lahko obetajo več prostora in udobja. Za sedeži je 589-litrski prtljažni prostor, ki je trenutno največji v razredu, s podiranjem zadnje klopi ga je mogoče povečati na 1669 litrov.

Oba motorja, ki sta poganjala že prejšnji model, sta na voljo tudi v novem CR-V, vendar so ju na novo uglasili, zato sta prijaznejša do ušes potnikov in do lastnikove denarnice. Bencinski 2,0-litrski štirivaljnik s 113 kilovati (155 KM) je za spoznanje močnejši, 2,2-litrski turbodizel pa predvsem čistejši. Bencinskega je mogoče kombinirati s sprednjim ali samodejno delujočim štirikolesnim pogonom, pri turbodizelskem štirivaljniku se pogonska sila vselej prenaša na vsa kolesa. Prispevek k varovanju okolja lahko voznik določi s pritiskom na zeleni gumb, ki spremeni način odzivanja stopalke za plin ter prilagodi delovanje menjalnika in klimatske naprave, kakšen je režim vožnje, pa je razvidno iz osvetlitve merilnikov, ki se spreminja od zelene, prek modre do rdeče. Slovenski kupci bodo za novi CR-V lahko izbrali enega od štirih nivojev opreme, vsak avtomobil pa je opremljen z dvopodročno klimatsko napravo, 17-palčnimi platišči, samodejno ustavitvijo prostega teka motorja in ponovnim zagonom ter vsemi varnostnimi elementi. Cene se začenjajo pri 22.900 evrih, najcenejši CR-V s turbodizelskim motorjem je naprodaj za 28.490, najdražji pa za 39.490 evrov.

več fotografij na www.dnevnik.si