Včeraj je Dars s pogodbenimi partnerji sicer začel prvo fazo preureditve omenjene cestninske postaje, v okviru katere bodo odstranili betonske otoke, ki ločijo cestninske steze za vinjetna vozila. A po zaključku prve faze bodo vinjetna vozila pri prečkanju cestninske postaje lahko hitrejša le za 20 kilometrov na uro; namesto dosedanjih 40 kilometrov na uro bodo torej čez cestninsko postajo lahko zapeljala s hitrostjo 60 kilometrov na uro, pa še to le, ko ne bo dežja.

S kolikšno hitrostjo bodo lahko drveli avtomobili čez cestninsko postaje po koncu druge faze, na Darsu še ne vedo. Povedali so le, da bodo z odstranitvijo ločilnih betonskih otokov povečali predvsem varnost prometa, medtem ko se bo s končano drugo fazo, ki bo pomenila obsežnejši poseg, omogočila tudi občutno večja pretočnost prometa.

Na vprašanje, zakaj so se preureditve cestninske postaje Log lotili v dveh fazah, na Darsu odgovarjajo, da zato, ker bi bil enkraten poseg v to cestninsko postajo prevelik oziroma bi drugačen način izvedbe predstavljal preveliko ogroženost za uporabnike avtoceste.

Pojasnili so tudi, da bo druga faza preureditve cestninske postaje Log po sedanjem načrtu opravljena prihodnje leto - pred začetkom glavne turistične sezone. Kdaj se bodo začele preurejati druge čelne cestninske postaje na slovenskem avtocestnem križu, pa še ne vedo, saj bodo šele po koncu prve faze "operacije Log" začeli pripravljati projekte.

"Njihova preureditev je strokovno zahtevna, ker vsaka cestninska postaja predstavlja objekt zase, poleg tega so tudi - v nasprotju z Logom - prostorsko umeščene tako, da ne omogočajo preprostejših projektantskih rešitev," so razložili pri upravljalcu slovenskih avtocest.

Spomnimo: minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač je Darsu 20. aprila z odredbo naložil, da v roku enega meseca odstrani vse sredinske otoke na vinjetnih stezah, in zagrozil, da bo nasprotnem primeru na teren poslal rušitelje, račun pa izstavil Darsu. Tam so pod vodstvom takratne direktorice Mateje Duhovnik ves čas trdili, da pri odstranitvi cestninskih postaj ne gre za preprosto demontažo objektov, a jim ni uspelo prepričati Černača, zato je ministrstvo brez kakršne koli pravne osnove samo objavilo javni razpis za rušenje cestninske postaje. Na razpis se je prijavilo šest izvajalcev, a ga je ministrstvo brez uradnih pojasnil razveljavilo in se zavilo v molk.

Na večkrat ponovljene obljube o "rušitvi vseh ovir na cestninskih postajah do konca letošnjega leta z Darsom ali brez njega", smo spomnili tudi ministrstvo za infrastrukturo in prostor ter pristojne pobarali, ali nemara ne držijo več? Odgovora včeraj nismo prejeli.