Njegov konservativni naslednik na Downing streetu 10 David Cameron ga hitro lovi, saj je vse pogosteje tarča kritik v lastni stranki. Najnovejše so povezane s polemikami o širitvi letališča Heathrow, enega izmed že zdaj najbolj prometnih letališč na svetu. Natančneje: o izgradnji tretje pristajalne steze, o kateri se pogovarjajo že celo večnost.

Miš ali moški?

Vplivni konservativni poslanec Tim Yeo, nekdanji okoljevarstveni minister, je v članku za včerajšnji Telegraph napisal, da se bo moral Cameron odločiti, ali je dedec ali miš, kar ponavadi v angleško govorečem svetu mačo očetje rečejo fantkom, ko se jočejo. Po njegovem bi bil dedec, če bi se nemudoma odločno zavzel za takojšnjo izgradnjo tretje pristajalne steze. In ne samo to. "Hoče Cameron postati novi Harold Macmillan (nekdanji torijski premier, ki je bil poosebljenje neodločnosti) in voditi dostojanstveno drsenje proti nepomembnosti ali pa je nekje v notranjosti njegovega srca - organa, do katerega je pri večini Britancev še vedno težko priti - nekaj thatcherejevskega, s čemer bi lahko preusmeril našlo ladjo?" se v članku sprašuje Yeo. Cameron naj bi to drugo pokazal ravno tako, da bi takoj sprožil izgradnjo tretje pristajalne steze. S tem bi simbolično začel novo ero. To bi bil trenutek, v katerem bi Cameronova vlada našla občutek, da je na misiji. Vse to? To je bil poslančev odziv na izjavo pristojnega člana vlade, da bo šele naslednja samostojna konservativna vlada odločala o širitvi Heathrowa. Nanjo utegnejo konservativci še dolgo čakati. Najmanj do volitev leta 2015. V koalicijski pogodbi so konzervativci in liberalni demokrati zapisali, da širitve Heathrowa ne bo pred naslednjimi volitvami. Proti so tudi opozicijski laburisti, ki so, ko so bili na vladi, predlagali širitev.

O Borisovem otoku

Kaj ima za bregom Yeo, ki je bil nekoč glasen nasprotnik izgradnje tretje pristajalne steze oziroma kaj bo on imel od nje? Yeo trdi, da nasprotovanje okoljevarstvenikov izgradnji tretje pristajalne steze izginja. In celo, da bi lahko grofijo Surrey, v kateri je Heathrow, posejali s pristajalnimi stezami, pa to ne bi povečalo emisije ogljikovega dioksida niti za kilogram. Koalicijska vlada naj bi črtala širitev Heathrowa zaradi nasprotovanja lokalnih vlad v Surreyu in sosesk, ki so v bližini, in okoljevarstvenih organizacij. Vrsta nekdanjih konservativcev, ki so nasprotovali širitvi, se je spreobrnila. Širitev podpirata tudi sedanji finančni minister Osbourne in nekdanji laburistični finančni minister Darling. In različni lordi, med njimi laburistični lord Soley, ki trdi, da tretja steza ne bi davkoplačevalcev veljala niti funt, Britaniji pa prinesla osem milijard funtov zaslužka na leto.

Premierju Cameronu ni lahko, saj so v njegovi stranki močni tudi nasprotniki širitve Heathrowa. Posebej to velja za londonskega župana Borisa Johnsona, v katerem mnogi vidijo bodočega konservativnega voditelja. Johnson se zavzema za velike naložbe v londonsko infrastrukturo. "Zdaj je čas za ambiciozni London, ki lahko veliko naredi za Britanijo," pravi. Premierja je pozval, naj neha mečkati pri velikih naložbah, in že dolgo lobira za izgradnjo novega letališča na umetnem otoku na Temzi, ki je dobil vzdevek Borisov otok. Župan trdi, da je odložitev odločitve o povečanju letaliških zmogljivosti na jugovzhodu Anglije na čas po volitvah 2015 povsem nestvarna in nora.

Zanimanje tako številnih politikov za tako velik projekt in njihovo lobiranje je Otočanom sumljivo, ker veliko poslancev že od nekdaj ne živi samo od poslanske plače, ampak tudi od bolj ali manj odkritega lobiranja, ki pa, seveda, ni brezplačno.