Jadralna novinka (za vstopnih 220.000 evrov) sodi v znani, tako med zasebnimi jadralci kot čarterskimi podjetji precej uveljavljeni razred potovalnih jadrnic impression. Zanj so značilne velike uporabne zunanje površine, zavoljo privzdignjene palube in strehe pa dokajšnja notranja prostornost. Novinka te lastnosti samo še poudarja oziroma jim daje dodatno vrednost.

Oder je bil kokpit nove jadrnice

Na primer z najbolj prostorno in udobno krmo v tem velikostnem razredu. Tu so klopi v obliki črke U, lahek prehod z zadka na celino, kopalna ploščad (z električnim odpiranjem), dve krmilni kolesi za boljši pregled med manevri. Pri odločnejšem jadranju pa se izkažeta dva krmilna lista.

Prireditveni oder za četrtkovo premiero ob bazenu je bil izviren: kokpit jadrnice, tako je lahko Leon Korošec, član uprave Elana, ko je govoril o osrednjih izzivih Elanovih ustvarjalcev, ki jih povezujejo ideje, nazorno pokazal glavne oblikovalske značilnosti, ki zagotavljajo lepo podobo in hkrati prostornost.

Kot pravi Marco Pignataro, vodja projekta Impression 494, so plovilo razvijali na osnovi izkušenj njenih predhodnic, pri tem pa so skrbno raziskovali tržišče, ki v teh časih še zdaleč ni naklonjeno navtičnim izdelkom. Še dva vodilna člana razvojne ekipe, Igor Zupan in Blaž Javornik, pa sta na večerni premieri najdaljšega pravila dodala, da so bili zadnje mesece tudi njihovi delovni dnevi sila dolgi, noči za spanje pa dokaj kratke. A se je izplačalo.

Kot rečeno, je to zdaj zastavonoša naše podalpske ladjedelnice. Oznaka 494 govori o dolžini (14,85 metra) v navtičnem svetu tako uporabljeni merski enoti - čevljih. Zavoljo tradicionalno visokih bokov in privzdignjene strehe je v notranjosti veliko prostora. A tudi svetlobe, ki razen skozi strešna okna prihaja tudi iz štirih kvadratnih oken na vsakem boku.

Dobro vodljiva in preprosta za upravljanje

Notranjo razporeditev si zavoljo "modularnega" sistema kupci lahko domala sestavijo sami. Na voljo so namreč po trije sprednji, srednji in zadnji deli, ki jih je mogoče kombinirati. Osnovni model je s štirimi spalnimi kabinami (za dva), po dve spredaj in zadaj, ter trojnimi sanitarijami. Ležišč je lahko tudi do dvanajst, če izberete dodatno kabino s pogradoma. Na voljo je še različica z ločeno kabino v kljunu za skiperja.

Najbolj udobna je lastniška verzija, ki ima spredaj in zadaj razkošni kabini z zakonsko posteljo in sanitarijami, vključno z ločeno prho.

Sloviti navtični oblikovalec Britanec Rob Humphreys, zadnja leta (so)ustvarjalec gorenjske jadralne flote, ki je s svojim oblikovalskim studiom skupaj z Elanovim dizajnerskim timom zasnoval tudi novo barko, je o njej povedal: "Ne samo, da je zelo prostorna in udobna - čeprav je precej velika, nam ji je uspelo zmanjšati težo - je tudi dobro vodljiva, preprosta za upravljanje in hkrati varna."

Elan, zadnja leta že kar vajen osvajanja najrazličnejših priznanj - najpomembnejše je nedavna proglasitev za najbolj inovativnega proizvajalca športne opreme - bo s svojo novinko resno (in s precej možnostmi) konkuriral za tradicionalni naziv jadrnice leta, ki ga vsako leto januarja podelijo na največjem navtičnem sejmu Boot v nemškem Düsseldorfu.