Odkar je leta 2009 letalo ameriškega letalskega prevoznika US Airways zaradi kanadskih gosi, ki so se ujele v njegove motorje, spektakularno pristalo na reki Hudson v New Yorku, nesrečne goske čaka žalostna usoda. V začetku poletja vsako leto namreč predstavniki ameriškega ministrstva za kmetijstvo preiščejo parke v New Yorku in okolici ter iztrebijo vse primerke te živali.

V času valjenja gosi ne morejo leteti

Gosi so pri tem nemočne, saj v juniju in juliju, ko je čas valjenja, ne morejo leteti. Zato je njihov ulov povsem enostaven, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Toda odslej kanadske gosi v boju za preživetje niso več same. Za njihovo zaščito so se namreč zavzeli člani organizacije GooseWatchNYC (opazovanje gosi v New Yorku), ki se vsak dan navsezgodaj zjutraj odpravijo v parke, da bi jih zaščitili.

Nad pobijalce gosi se sicer ne spravljajo neposredno, so se pa odločili, da bodo njihova dejanja posneli, kar naj bi odgovorne ustavilo pri okrutnem pobijanju živali. V organizaciji GooseWatchNYC so pojasnili, da si prizadevajo pridobiti nekaj časa. Če jim namreč uspe gosi ohraniti žive do sredine julija, bodo te lahko znova vzletele in se tako uspešneje izognile bridkemu koncu.

V okolici New Yorka živi veliko ptic selivk

V okolici New Yorka ležijo tri velika letališča in nad tem večmilijonskim ameriškim mestom je letalski promet še posebno gost. A New York je tudi dom presenetljivo velikemu številu divjih živali. Na stolpnicah namreč gnezdijo sokoli, v mestu so že zapazili kojote, v močvirnatih predelih v okolici pa živi veliko ptic selivk.

V New Yorku in okolici živi tudi med 20 tisoč in 25 tisoč kanadskih gosi, kmetijsko ministrstvo pa si prizadeva njihovo število zmanjšati na okoli pet tisoč. To število naj bi bilo namreč povezano z razpoložljivim naravnim habitatom.

Nesreča airbusa družbe US Airways leta 2009, v kateri po čudežnem pristanku na reki Hudson ni bilo nobene smrtne žrtve, se je zgodila prav zaradi jate kanadskih gosi, ki so se ujele v oba motorja letala in ju uničile. Vsaka od njih je bila težka več kot 1,5 kilograma, večina letalskih motorjev pa je zasnovanih tako, da prenesejo bližnje srečanje s pticami, lažjimi od 1,5 kilograma.