S plovila bodo pred začetkom premikanja odstranili nekaj delov, med njimi dimnike, tobogane in jambore, nato pa bodo na ladijski trup namestili merilne naprave, ki bodo opozarjale na kakršne koli nevarne premike. Strokovnjaki bodo za preprečitev premikanja 114.000 ton težke konstrukcije namestili tudi več sider. V drugi fazi odstranjevanja bodo okoli ladijskega trupa zgradili ogrodje, ki bo služilo za oporne točke žerjavov in vlačilcev. Ti bodo kasneje ladjo počasi začeli premikati. Ko bo 290 metrov dolgo luksuzno plovilo zopet v ravnotežnem stanju, jo bodo odvlekli v eno od italijanskih pristanišč. V katerega, še ni znano.

Skalo, težko 80 ton, v katero se je ladja zaletela, naj bi reševalci prav tako dvignili in namestili na obalo v neposredni bližini mesta nesreče, kjer bo služila kot spomenik dvaintridesetim žrtvam nesreče. Operacija odstranjevanja bo po besedah direktorja reševalnega podjetja Richarda Habiba zaradi teže ladje sploh prva te vrste v vsej zgodovini reševanja nasedlih ladij.

Ladijskega kapitana Francesca Schettina oblasti obtožujejo, da je 13. januarja letos spremenil smer ladje tako, da je plula preblizu obale in nasedla. V trenutku nesreče je bilo na krovu več kot štiri tisoč turistov in članov posadke, Schettinu, ki je od nesreče v hišnem priporu, pa grozi do 15 let zaporne kazni.